شناسهٔ خبر: 50920696 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در مورد صنایع مفتولی بیشتر بدانیم

صاحب‌خبر -

وقتی صحبت از نحوه ی حصارکشی می شود، انواع مختلفی از توری ها، فنس ها و سیم های خاردار به ذهن آدمی خطور می کند. سیم های توری از قبیل: توری پرسی، توری جوشی، توری حصاری، توری فنس، توری گابیون، سیم خاردار، مفتول مسوار و توری حصاری.

هر کدام از این حصارهای توری مزایا و معایب خاص خود را دارند که نحوه ی کاربری و استفاده آن ها در هر مکانی را متفاوت می سازد.

پس سعی کنید توری یا سیم مناسب برای پروژه خود را بیابید و با آموختن در مورد انواع توری ها و سیم ها، آن نوع مناسبی که بتواند از اموال شما محافطت کند و یا نیاز شما را به خوبی برآورده سازد­ را انتخاب نمایید.

چه صاحب خانه، چه دامدار یا ساکن حومه شهر باشید، به قول معروف، حصارهای خوب همسایه های خوبی می سازند. انواع مختلفی از توری ها وجود دارد که دلایلی برای نصب آنها وجود دارد. اما، به خاطر این مقاله، صنایع مفتولی پارسیس روی توری پرسی، توری جوشی و مفتول مسوار متمرکز شده‌ است.

22222

 

مفتول مسوار چیست؟

سیم مفتول مسوار، از آلیاژهایی نظیر: آهن، فولاد و آلومینیوم با روکش مس به دست می آید. آلیاژ هسته می تواند از هر کیفیت با هر درجه ای باشد. مفتول مسوار از فرآیند کششی با رسانایی های متفاوت به منظور کاربردهای مختلف تولید می گردد.

از کاربردهای مهم مفتول مسوار می توانیم به مواردی همچون:

  • در پزشکی به منظور استفاده  کاتترهای ابلیشن داخل قلب، محصولات مداخله ای عصبی، سیستم های آترکتومی
  • منابع تغذیه و تبدیل به منظور استفاده در ساخت بی سیم، پروژه های سنگین و سفارشی
  • سخت افزاری برای کاربردهای ویژه و دریایی، فنرهای پیچشی
  • موتورها و مجموعه های مغناطیسی به منظور استفاده در ماشی آلات کشاورزی، هوافضا، نفت و گاز و سایر کاربردهای سنگین
  • مقاومت ها و خازن های تخصصی برای استفاده درسیستم های انتقال برق بی سیم با استفاده از جفت القایی از طریق میدان مغناطیسی
  • ابزار اندازه گیری فشار و دما هوشمند در ابزارهایی نظیر: فلومتر، ترانسمیتر فشار دیفرانسیل، دماسنج، ترموکوپل

 

توری پرسی و توری جوشی

توری پرسی گالوانیزه  یا فنس مشبک، سیمی است که با پوشش محافظی مانند روی ساخته می شود. این روکش، سیم را در برابر زنگ زدگی و فرسودگی مقاوم تر می کند. سیمی که قبل از جوش یا بافته شدن به رشته های دیگر سیم گالوانیزه می شود GBW نامیده می شود که قبل از بافتن گالوانیزه می شود. در مورد توری جوشی، جوشکاری باعث سوختن قسمت هایی از گالوانیزه می شود. این باعث ایجاد مناطق کوچکی می شود که آب یا رطوبت می تواند در طول زمان باعث آسیب شود.

سیمی که پس از جوشکاری یا بافندگی گالوانیزه شده است بسیار آسیب پذیرتر از سیم هایی است که قبل از جوشکاری یا بافندگی گالوانیزه شده اند. گالوانیزه شدن سیم پس از جوش یا بافت ممکن است در ابتدا هزینه بیشتری داشته باشد، اما در طول زمان به اندازه سیم GBW نیازی به تعمیر ندارد. سیم GAW قبل از فرو بردن در پوشش محافظ روی جوش داده شده یا بافته شده است. این بدین معنی است که هیچ نقطه ای از روی بدون پوشش باقی نمی ماند و هیچ نقطه ای از روی نمی سوزد. سیم GAW برای کاربردهای بیرونی که حصارها در معرض آب و هوای شدید قرار می گیرند کاملاً بادوام است.

حصار GBW، یا گالوانیزه قبل از حصار سیمی، در گزینه های بافته شده و جوش داده شده است. به عبارت دیگر، محل های تلاقی بین سیم ها را می توان با هم بافته یا جوش داد. توری های جوشی مقرون به صرفه تر هستند. با این حال، قسمت هایی از سیم ها که به هم جوش داده شده اند در اثر این فرآیند ضعیف شده اند. بنابراین، حصار مشبک GBW جوش داده شده لزوماً سطح حفاظتی را که نرده GBW بافته شده ارائه می دهد، ارائه نمی دهد. حصار GBW بافته شده اغلب دارای استحکام کششی بالاتری است که می تواند وزن قابل توجهی را که روی آن قرار می گیرد تحمل کند و آن را برای نگه داشتن گوزن و سایر حیوانات بزرگ ایده آل می کند. هر دو نوع این نوع توری ها قبل از بافته شدن یا جوشکاری با روی گالوانیزه می شوند.

33333

فرق بین توری پرسی و توری جوشی چیست؟

توری پرسی، به توری های پشت وانتی معروفند. در نانوایی های سنگک مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها را می توان فریم بندی و قاب بندی کرد تا در مواردی همچون درب ها و آسانسورها از آن ها بهره مند شد. همچنین از توری پرسی می توان در بعضی از تخت خواب ها استفاده کرد. توری پرسی به عنوان حصار کشی در باغ ها، محوطه ها و زمین های کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اما توری جوشی، همانند توری گابیون برای تزئینات سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. توری جوشی برای مواردی که می خواهیم دیوار را بتن یا گچ کنیم، به منظور افزایش استحکام دیوار، در دیوار به کار گرفته می شود.

فرق ساختاری که در توری پرسی و توری جوشی با یکدیگر وجود دارد این است که توری پرسی به صورت تار و پود به همدیگر بافته می شوند اما در توری جوشی، توری ها روی یکدیگر در هر اتصالی جوش داده می شوند.

از لحاظ استحکام و مقاومت، توری پرسی به دلیل نوع بافتی که دارد، استحکام و مقاومت بالاتری دارد اما در توری جوشی امکان دارد بر اثر فشار بیش از حد توری ها از یکدیگر جدا شوند.

بنابراین بسته به نوع استفاده ایی که از توری ها می خواهیم داشته باشیم، با توجه به تمام شرایطی که مطرح شد، می توانیم توری مورد نظر خود را انتخاب نماییم.

 

سخن آخر

درباره ی انواع توری های پرسی، جوشی و مفتول مسوار در این مقاله صحبت کردیم. ویژگی های آنان را برشمردیم و یادآور شدیم که انتخاب هر یک از آنان، بستگی مستقیم به نوع کاری دارد که شما قصد انجام آن را دارید.

بنابراین اگر قصد خرید هر یک از توری ها و سیم های خاردار را دارید، می توانید قبل از خرید آنان با گروه صنایع مفتولی پارسیس تماس حاصل نمایید. تا کارشناسان پارسیس، حرفه ای ترین مشاوره ها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهند.

همچنین انواع توری ها، فنس های توری و سیم خاردار را می توانید از صنایع مفتولی پارسیس تهیه نمایید. در نهایت برای مشاهده محصولات پارسیس به سایت صنایع مفتولی پارسیس مراجعه نمایید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

 

 

نظر شما