شناسهٔ خبر: 50917307 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تازه‌ترین وضعیت حضور دانش آموزان در مدارس تبیین شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: از اول آذر مدارس ابتدایی و متوسطه اول با برنامه و الگویی که خود مدارس تدوین کرده‌اند، بازگشایی می‌شوند.

صاحب‌خبر -


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان با اشاره به پیگیری آموزش به صورت حضوری از اول آذرماه در مدارس استان گفت: مدارس شیوه نامه ها، دستورالعمل‌ها و تمام استاندارد‌های مدنظر را هم رعایت خواهند کرد تا نگرانی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایجاد نشود.

او در پاسخ به اینکه آیا حضور در مدرسه اختیاری است؟ گفت: الگوی حضور و اینکه دانش آموزان یک روز، دو روز یا سه روز در مدرسه باشند در اختیار منطقه و مدرسه است، اما به طور کلی حضور دانش‌آموزان همانند دوره مجازی و روزانه است و فرقی نمی‌کند و در واقع تفاوتی بین آموزش حضوری و مجازی به لحاظ الزام برای شرکت در کلاس نیست و در این میان اگر دانش‌آموزی بیمار شد و کسالت داشت، می‌تواند تا زمان بهبودی در مدرسه حضور نیابد.

اسکندری نسب بیان کرد: بر اساس بررسی‌هایی که پژوهشکده‌های معتبر و مراکز نظرسنجی سطح کشور انجام شده میزان موافقت والدین با حضور بچه‌ها در مدرسه نزدیک به ۷۰ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه به مدارس توصیه شده که جلسات اولیا و مربیان را تشکیل دهند و با رویکرد اقناعی خانواده‌ها، کار را دنبال کنند، گفت: رویکرد ما بازگشایی آرام و تدریجی است و باید تلاش کرد نگرانی خانواده‌ها نیز برطرف شود.

او عنوان کرد: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌ها و هماهنگی‌که وجود دارد، این دوره طولانی دوری دانش‌آموزان از آموزش حضوری که آسیب‌هایی را در پی داشته است، با فعالیت مدارس پوشش داده شود.

اسکندری نسب عنوان کرد: با توجه به اینکه سلامت دانش آموزان و همکاران فرهنگی برای خانواده‌ها و به خصوص خود ما نیز مهم‌ترین دغدغه است به همین دلیل اولویت اصلی رعایت مسائل بهداشتی است و خوشبختانه مدیران مدارس در این زمینه توجیه شدند و جلسات مختلفی به صورت مجازی و حضوری برگزار شده است تا دستورالعمل ابلاغی از سطح ملی معروف به طرح صفر شش را رعایت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در مدارسی که ظرفیت دانش آموزان بیش از ۱۵ نفر در هر کلاس درس باشد، باید دانش‌آموزان به گروه‌های الف و ب تقسیم‌بندی شوند و بر این اساس حضور دانش‌آموزان برای روز‌های فرد و زوج مهیا خواهد شد.

او با بیان اینکه دانش‌آموزان بدون ماسک اجازه ورود به مدرسه را ندارند، بیان کرد: فاصله گذاری اجتماعی با گروه‌بندی دانش‌آموزان و همچنین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس لحاظ می‌شود و به خانواده‌ها هم توصیه می‌کنیم دانش‌آموزان را حتماً با ماسک به مدرسه بفرستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه بر واکسیناسیون دانش‌آموزان و فرهنگیان تأکید کرد و افزود: خوشبختانه استان کرمان از نظر واکسیناسیون فرهنگیان وضعیت مطلوبی دارد به طوری که بیش از ۹۷ درصد واکسن کرونا را دریافت کردند و تا پایان آبان‌ماه تمامی دانش‌آموزان گرو‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن را دریافت می‌کنند.

او گفت: بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان گروه‌های متوسطه نظری دز دوم واکسن و بالغ بر ۹۳ درصد دز اول واکسن را دریافت کردند و اگر خانواده‌ها و مدیران مدارس رعایت کنند جای نگرانی نداریم.

اسکندری نسب شرط حضور دانش‌آموزان در مدرسه را دریافت واکسن ندانست و افزود: اگرچه به همه دانش آموزان و همکاران توصیه می‌شود که خود را واکسینه کنند، اما اینکه بخواهیم برای حضور دانش‌آموز در کلاس درس شرط زدن واکسن را بگذاریم این‌گونه نیست.

انتهای پیام/ی

نظر شما