شناسهٔ خبر: 50908008 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طالبان: حقوق معوقه کارمندان دولت یکجا پرداخت می‌شود

وزارت دارایی طالبان با اعلام اینکه تلاش‌ها برای رفع مشکلات فنی جهت پرداخت حقوق کارمندان دولت ادامه دارد، افزود: حقوق معوقه ۳ ماه گذشته کارمندان دولت افغانستان یکجا پرداخت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت دارایی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از امروز (شنبه 29 آبان) حقوق معوقه 3 ماهه (شهریور، مهر، آبان) کارمندان دولت یکجا پرداخت می‌شود.

بیانیه می‌افزاید که حقوق کارمندان بازنشسته نیز پرداخت خواهد شد، اما هنوز مشکلات فنی وجود دارد که تلاش‌ها برای رفع آن ادامه دارد.

وزارت دارایی طالبان با اظهار اینکه دولت سابق افغانستان تنها به شرکت‌ها 3 میلیارد دلار بدهکار است، تصریح کرد: از اداره فاسد گذشته به جز بدهکاری چیزی به ما نمانده است، پرداخت آن بدهکاری‌ها هنوز معطل است و ما تلاش داریم در آینده آن را بپردازیم.

براساس بیانیه منتشر شده، وزارت دارایی طالبان در 78 روز کاری سه ماه گذشته 26.915 میلیارد افغانی عواید داشته و این عواید روز به روز در حال افزایش است.

این اظهارات در حالی است که نمایندگان ویژه آلمان و هلند در امور افغانستان برای نخستین بار روز پنج‌شنبه 27 آبان (18 نوامبر) در کابل با مقام‌های طالبان، حامد کرزی، رئیس جمهوری سابق و عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه پیشین این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند. مارکوس پوتزل، سفیر آلمان در افغانستان نیز در این دیدارها حضور داشت.

نمایندگان  آلمان و هلند به دنبال راه‌هایی برای پرداخت حقوق معلمان و کارمندان دولتی افغانستان هستند. پیش از این سازمان ملل متحد به صورت مستقیم و بدون دخالت طالبان حقوق کارمندان و معلمان این کشور را پرداخته بود.

انتهای پیام/.

نظر شما