شناسهٔ خبر: 50904659 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با افت ۲۷هزار واحد شاخص بورس؛

بازار سهام هفته را با چراغ قرمز آغاز کرد/ خروج ۴۷۴ میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از تالار شیشه‌ای

بازار سهام در نخستین روز هفته در ادامه روند نزولی هفته گذشته قرمز پوش شد و شاخص کل بورس با ریزش ۲۷هزار و ۲۹۲ واحدی و از دست دادن کانال ۱.۴ میلیون واحد در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۳هزار واحدی ایستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام امروز شنبه و در نخستین روز هفته در ادامه روند نزولی هفته گذشته، باز هم قرمزپوش شد.

معاملات روز جاری با تعادل میان خریداران و فروشندگان آغاز شد، فشار فروش در نمادهای بزرگ و شاخص ساز باعث افت شاخص کل بورس شد که این روند در گروه‌های کوچک‌تر بازار نیز اثر گذار بود و روند بازار به سمت منفی حرکت کرد.

اکثر نمادها در منطقه قرمز تابلود دادوستد شدند؛ به طوری که شاخص بورس با افت بیش از ۲۷ هزار واحدی کانال ۱.۴ میلیون واحد را از دست داد. شاخص فرابورس هم با افت به کانال ۱۹ هزار واحد سقوط کرد.

معامله گران در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۸۱۴ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۷ میلیارد و ۳۸۵ میلیون سهم و اوراق مالی را دادوستد کردند.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه به بیش از ۷۳۰۷ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۴۴۱۶ میلیارد بود و حقیقی‌ها بیش از ۴۷۴ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز جاری با ۲۷ هزار و ۲۹۲ واحد ریزش در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۴۸۵ واحد ایستاد. شاخص هم وزن هم با افت ۳۲۳۶ واحدی عدد ۳۸۳ هزار و ۵۲۸ واحد را ثبت کرد.

معامله گران در بورس با انجام بیش از ۵۳۴ هزار معامله مالکیت بیش از ۵ میلیارد و ۳۸۶ میلیون سهم و اوراق مالی را دست به دست کردند که ارزش آن بالغ بر ۴۱۲۴ میلیارد تومان شد.

نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه گذاری غدیر و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با بیشترین اثر منفی در افت شاخص بورس بیشترین نقش را داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در روز جاری با افت ۲۵۴ واحدی و از دست دادن کانال ۲۰ هزار واحدی به ۱۹ هزار و ۹۸۸ واحد رسید.

معامله گران در فرابورس بیش از یک میلیارد و ۹۹۸ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۲۸۰ هزار معامله و به ارزش ۳۱۸۳ میلیارد تومان را دادوستد کردند.

نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، بیمه پاسارگاد، سنگ آهن گهرزمین، پتروشیمی تندگویان و فرابورس ایران بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند.

 
انتهای پیام/
 

نظر شما