شناسهٔ خبر: 50902477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کانون کارگران بازنشستگان شهرستان کرج:

جامعه کارگری نیازمند حمایت مجلس انقلابی است/نمایندگان با تصویب دستمزد توافقی نمک به زخم کارگر می پاشند

عضو هیات رئیسه کانون کارگران بازنشستگان کشور، گفت: در شرایط موجود اقتصادی و با توجه به حداقل دستمزد کارگری، چگونه می توان انتظار داشت یک کارگر با توافق کارفرمای خود به حق و حقوق قانونی برسد لذا اصل قانون کار در هرکجای کشور لازم الاجراست و کارگر نیازمند حمایت قانونیِ مجلس انقلابی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، قلی شادبخش امروز در حاشیه گردهمایی اعضای خانه کارگر کرج که به مناسبت سالروز ۲۹ آبان و تصویب قانون کار برگزار شد به انتظارات کارگران از مجلس انقلابی اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید شرایط کارگران را که از قشر کم درآمد جامعه هستند، درک کرده و توجه داشته باشند قانونی تصویب نکنند که از حق قانونی آنها کاسته شود.

رئیس کانون کارگران بازنشستگان شهرستان کرج با طرح این سوال که با توجه به حداقل حقوق مصوب آیا می توان در شرایط فعلی و تورم موجود زندگی منوسط را اداره کرد؟ ادامه داد: یک خانواده کارگری ۴ نفره با حقوق دریافتی فعلی، زندگی متوسط هم ندارد و این درحالیست که نمایندگان مجلس در چنین شرایطی می خواهند نمک به زخم کارگر بپاشند و دریافت دستمزد را توافقی کنند.

وی با اشاره به مزد توافقی تحت عنوان "ایجاد اشتغال در روستا" گفت: علاوه بر اینکه پیش از این با تعدادی از نمایندگان صحبت شده اما لازم است با نمایندگان استان مجدد گفت و گو کرد که امضای خود را پس بگیرند و از تصویب طرح در مجلس ممانعت شود.

شادبخش تاکید کرد: در شرایط موجود اقتصادی و با توجه به حداقل دستمزد کارگری چگونه می توان انتظار داشت یک کارگر با توافق کارفرمای خود به حق و حقوق قانونی برسد لذا اصل قانون کار در هرکجای کشور لازم الاجراست و کارگر نیازمند حمایت قانونیِ مجلس است.

رئیس کانون کارگران بازنشستگان شهرستان کرج با تاکید اینکه حمایت از جامعه کارگری در اغلب کشورهای دنیا وجود دارد، اضافه کرد: حداقل های دریافت حقوق و حمایت قانون جزو کنوانسیون های بین المللی کار است لذا مجلس باید حداقل های جامعه کارگری را ارتقاء دهد.

شادبخش با اشاره به انتظارات کارگران از مجلس انقلابی، تصریح کرد: لازم است نمایندگان مجلس بعد از مصوبه مطالبات مالی صندوق بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور که حمایت خوبی بود، همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته را نیز تصویب و لازم الاجرا کنند.

وی ادامه داد: قانونِ دائمی کردن متناسب سازی، حقی است که‌ از بازنشستگان گرفته شده و از مجلس قبل در کمیسیون امور اجتماعی، مسکوت مانده است و اگر تصویب شود می توان به ضریب زمان برقراری بازگشت و در طول این مدت به دلیل افزایش های نامناسب، لازم است زیان وارده به این قشر، جبران شود.

نظر شما