شناسهٔ خبر: 50899565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

صنایع آلاینده به استان زنجان تحمیل شده است | افزایش ۷۰ درصدی هزینه‌های تولید

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه صنایع آلاینده به اندازه کافی به استان تحمیل شده است، گفت: باید راه اندازی صنایع پاک در استان تقویت شود.

صاحب‌خبر -

علی یگانه فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ایجاد پارک لجستیک شمالغرب در زنجان طی سال ۹۳ به تصویب رسیده ولی تاکنون عملیاتی نشده است، گفت: ایجاد مرکز آماد و پشتیبانی در استان نیز تحول ارزش افزوده محصولات تولیدی، اشتغال، راه‌اندازی انبارهای عمومی، سرخانه‌ها و باراندازها را به همراه خواهد داشت. 

وی اظهار کرد: فرودگاه زنجان  با توجه به ظرفیت هایی که دارد بلا استفاده مانده و  در این میان باید جذب و هدایت سرمایه‌گذاری هلدلینگ‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های اولویت دار بر اساس سند آمایش مثل صنایع پاک و زنجیره‌های بزرگ مقیاس باید مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: اختصاص یک هزار هکتار زمین در کنار فرودگاه زنجان با ایجاد امکانات زیر ساختی در توسعه صادرات، ورود فناوری‌های نوین و ارتقای کیفیت تولیدات نقش مهمی دارد. 

یگانه فرد با بیان اینکه صنایع آلاینده به اندازه کافی به استان  زنجان تحمیل شده  است،تاکید کرد: در آینده شاهد حضور صنایع پاک در استان باید باشیم و باید راه اندازی صنایع پاک در استان تقویت شود. 

وی به افزایش ۷۰ درصدی هزینه‌های تولید اشاره کرد و گفت: سقف تسهیلات بانکی ثابت مانده و ارائه تسهیلات ارزان به واحدهای تولیدی از انتظارات بخش خصوصی  است. 

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان  با بیان اینکه احیای واحدهای راکد در دستور کار است،افزود: پروژه پتروشیمی با حجم بالای سرمایه گذاری و ظرفیت اشتغال همچنان در انتظار تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی است.

یگانه فرد تصریح کرد: در نقشه راه تجارت خارجی که توسط اتاق بازرگای استان تهیه شده توسعه تجارت با کشورهای مختلف در دستور کار است.

نظر شما