شناسهٔ خبر: 67600747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

تعیین کاربری‌های گردشگری در شهر جدید شهریار

تبریز-معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از تعیین کاربری‌های گردشگری در شهر جدید شهریار در کمیته مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی باجهاد خانه سازی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث کریمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در مراکز گردشگری گفت: در کمیته مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با جهاد خانه سازی آذربایجان‌شرقی کاربری‌های گردشگری با ارائه ۳ بسته سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در اراضی شهر جدید شهریار تعیین شد.

معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مجتمع تفریحی و سرگرمی، مجتمع اقامتی و مجتمع رستورانی خدماتی ۳ بسته سرمایه‌گذاری تعیین شده برای جذب سرمایه‌گذار صدور مجوز بی‌نام هستند که موافقت‌های اصولی این ۳ طرح، پس از طی فرآیندهای لازم برای ارائه به سرمایه گذاران صادر خواهد شد.

او افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع روند اعطای مجوزها و موافقت‌های لازم برای ایجاد تأسیسات و مراکز گردشگری در سطح استان، همواره مورد تأکید و توجه ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

کریمی خاطرنشان کرد: گسترش مجتمع‌های تفریحی و سرگرمی، اقامتی و رستورانی- خدماتی در استان آذربایجان‌شرقی و جذب سرمایه‌گذاران از اهمیت ویژه‌ای در راستای گسترش و بهبود اقتصاد گردشگری استان برخوردار است؛ که علاوه بر افزایش و بهبود کارآیی عملکرد صنعت گردشگری در استان، مسبب ایجاد زمینه اشتغال‌زایی نیز می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در خصوص شهر جدید شهریار اظهار کرد: شهر جدید شهریار در بخش باسمنج استان آذربایجان شرقی، واقع در کیلومتر ۴ جاده تبریز – اهر در شمال شرق تبریز به عنوان اولین و تنها شهر غیردولتی کشور توسط شرکت جهاد خانه‌سازی آذربایجان‌شرقی در حال احداث است. هدف از اجرای آن، اسکان سرریز جمعیت شهر تبریز بوده و پیش‌بینی جمعیت آن، ۱۷۰ هزار نفر و مساحت محدوده قانونی آن ۱۵۰۰ هکتار است که در ۵ فاز طراحی شده است.

نظر شما