شناسهٔ خبر: 50882538 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کتابخانه باقرالعلوم ابهر؛کتابخانه برتر نهادی کشور

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی ابهر گفت:کتابخانه باقرالعلوم روستای درسجین ابهر به عنوان کتابخانه برتر نهادی کشوری انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، عبدالحسین بختیاری رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی ابهر گفت: در مراسم هفته کتاب که در تهران برگزار شد، کتابخانه باقرالعلوم روستای درسجین ابهر به عنوان کتابخانه نهادی برتر کشوری انتخاب شد.

او با بیان اینکه طرح بخشودگی جرائم دیرکرد منابع امانی نیز در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور اجرا می‌شود گفت: بر این اساس، اعضایی که منابع امانی خود را در تاریخ‌های ۲۲ آبان تا اول آذرماه امسال به کتابخانه‌ها عودت دهند، مشمول تخفیف صد درصدی جرائم دیرکردی خواهند شد.

او افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب در ابهر می‌توان به غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، تجلیل از کتاب‌داران، پویش اهدای کتاب, اهدای دانایی و  معرفی خدمات کتابخانه‌ها از طریق تلویزیون شهری، نصب بنر , فضای مجازی، برگزاری مسابقات آنلاین کتاب‌خوانی، افتتاح و بهره‌برداری از کتاب‌رسان سیار و برگزاری جشنواره‌های کتاب‌خوانی و نشست‌های کتاب‌خوان اشاره کرد.

بختیاری با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کتاب گفت: در این مراسم، کتابخانه باقرالعلوم روستای درسجین ابهر به عنوان کتابخانه برتر نهادی کشوری انتخاب و از معصومه رجبی مسئول کتابخانه تجلیل شد.

او با اشاره به تعداد کتابخانه‌های عمومی ابهر ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ باب کتابخانه در شهرستان فعال است که از این تعداد ۶ باب شهری بوده و ۶ باب نیز در روستا‌ها به ارائه خدمات برای علاقه‌مندان به کتاب مشغول هستند و یک کتابخانه مرکزی نیز در دست احداث است که فعلاً به بهره‌برداری نرسیده است.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی ابهر تعداد منابع کتابخانه‌ها ابهر را ۲۰۰ هزار نسخه عنوان کرد و افزود : تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر نیز ۶۰۰۰ نفر است که امیدواریم با مشارکت مردم شاهد افزایش این آمار‌ها باشیم، زیرا هر چه مردم مشارکت بالایی در حوزه کتاب‌خوانی داشته باشند، قطعاً شاهد افزایش آگاهی روزافزون در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/ن

نظر شما