شناسهٔ خبر: 50873399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نکونام: تیم هوادار در دفاع سخت‌کوش و در ضدحمله خطرناک است

اهواز - ایرنا - سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: خط دفاعی تیم هوادار فوق العاده سخت گیر و خوب کار می‌کند و در ضد حمله نیز خطرناک هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا جواد نکونام پنجشنبه در نشست خبری پیش از بازی مقابل هوادار اظهار داشت: از هواداران می خواهم که برای حمایت از تیم و نتیجه گرفتن هم قسم و متحد شویم تا بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و  همانند ۲ فصل پیاپی که ثمره این با هم بودن را دیدیم امیدوارم امسال هم بتوانیم باعث سربلندی مردم خوزستان و هواداران شویم.

وی با اشاره به مصدوم های این تیم برای دیدار فردا افزود: یکی از مشکلات اصلی ما وجود مصدوم هایی است که از قبل داشتیم و اکنون شرایط ایده آلی ندارند اگرچه مقداری کوتاهی در مورد بازیکنان صورت گرفته و کادر پزشکی ما باید بهتر عمل می‌کرد.

وی اضافه کرد: قطعا یک یا ۲ هفته زمان می‌برد تا ما این بازیکنان را به طور کامل در اختیار داشته باشیم. 

سرمربی فولاد شرایط تیم را خوب دانست و گفت: با آمدن من هنوز شرایط ایده آل نشده و این مصدوم ها فردا جایشان خالی است البته بازیکنانی که هستند قطعا بهترین عملکرد را خواهند داشت تا بتوانیم فردا به موفقیت برسیم.

وی در خصوص تیم هوادار عنوان کرد: ابتدا به دوست خودم رضا عنایتی بابت چنین تیم خوبی تبریک می‌گویم و می‌دانم کار در لیگ یک و تیم بالا آوردن خیلی سخت است.

وی گفت: آنها تیم باکیفیتی هستند و کمتر به حریفان موقعیت می دهند همچنین از تک موقعیت ها و ضد حمله ها به خوبی استفاده می کنند. بازی هایشان را آنالیز کردیم و شناخت کافی از آنها داریم.

نکونام درباره جذب گلر خارجی به تیم فولاد گفت: وقتی به فولاد آمدم یک روز به پایان زمان نقل و انتقالات وقت مانده بود و آن روز هم از صبح تا شب به همراه آقای گرشاسبی نشسته بودیم و می‌خواستیم کار بازیکنان جدید را درست کنیم.

وی اظهار داشت: گلر تیم ملی سوریه به من پیشنهاد شد ولی  به احسان مرادیان اعتماد کامل دارم چرا که سال گذشته در جام حذفی برای ما بازی کرد و تا فینال کنار هم بودیم لذا شناخت کامل از هم داریم. 

وی ادامه داد: برای من بسیار ساده بود که اعلام کنم فلان بازیکن را می‌خواهم ولی با توجه به مبلغی که می‌خواست و شرایطی که داشت به نظرم احسان مرادیان کاملا گلر آماده و خوبی است و نیازی نیست پول بیهوده ای برای گرفتن بازیکنی که بهتر از او را داریم خرج کنیم.

وی ادامه داد: گلر تیم ملی سوریه گلر با کیفیت و خوبی است ولی ما با کیفیت تر و بهتر از او را داریم لذا صلاح بود سهمیه خالی خود را نگه داریم تا در نیم فصل چند خرید خوب داشته باشیم.

سرمربی فولاد گفت: یک گلر برزیلی مد نظرم بود ولی به هر حال چون ظرفیت سه بازیکن خارجی ما پر بود نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم از طرفی بازیکن داخلی که بتواند در حد نام فولاد باشد واقعا نیست.

وی افزود: فولاد باید بازیکنانی جذب کند که یا آینده درخشانی داشته باشند یا در حد نام فولاد باشند که تصمیم گرفته شد بازیکنان موجود را حفظ کنیم.

وی درباره تغییرات مربی ها در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر افزود: وقتی که قرار شد به فولاد اضافه شوم صحبت های خوبی با آقای گرشاسبی داشتم و متوجه شدم تمام تمرکز وی روی کار و موفقیت فولاد است.

نکونام گفت: نگه داشتن بازیکنان فولاد برای فصل جاری کار سختی بود چون پنجره نقل و انتقالاتی تیم بسته بود و بازیکنان خارجی و داخلی با پیشنهادات کلانی که به آن‌ها می‌شود از تیم جدا می شوند که این اتفاق افتاد و چهار، پنج بازیکن از فولاد رفتند ولی آقای گرشاسبی از روز اول سعی کرد تیم را حفظ کند و بازیکنان اصلی تقریبا حفظ شدند.

سرمربی فولاد گفت: ثبات همیشه به موفقیت ختم می‌شود حتی کم ولی آخر آن موفقیت است. من همیشه یک مثال و یک الگو برای خودم داشته و دوست دارم در فوتبال ایران این صحبت انجام شود.

وی افزود: وقتی ما ثبات مدیریتی نداریم قطعا ثبات مربی و بازیکن هم زیر سوال می‌رود. الان همه قراردادها یک ساله شده و برای همین موضوع است. بازیکن نمی‌داند سال بعد مربی کیست و مدیر کیست و در باشگاه چه اتفاقی می‌افتد لذا این ثبات به مربی، مدیرعامل و هم به بازیکن کمک می کند و این چیزی است که ما در فوتبالمان کم داریم و مختص به هیچ باشگاهی نیست.

نکونام در خصوص مشکلات خط دفاعی فولاد گفت: قطعا ما آنالیز کاملی از نقاط قوت و ضعف تیم پارسال خودمان داشتیم و اتفاقاتی که در چند بازی افتاده، نقاط قوت و ضعف را بررسی کردیم و به نتایج خوبی رسیدیم. اینکه بگوییم نقطه ضعف ما دفاع است اینطور نیست بلکه نقطه ضعف ما دفاع تیمی است. وقتی یک تیم گل می‌خورد کل مجموعه اشتباه می‌کند و منجر به موقعیت و گل می‌شود لذا سعی کردیم تمرکز بازیکنان را بالا ببریم.

وی ادامه داد: پارسال پنجره فولاد بسته بود و ما با همان پنجره بسته، با بازیکنانی که داشتیم به موفقیت رسیدیم و اکنون باید همان بازیکنان را به شرایط ایده آل برسانیم تا نتایج خوبی را رقم بزنند.

سرمربی فولاد  در خصوص پرداخت یا عدم پرداخت پاداش قهرمانی جام حذفی بازیکنان فولاد گفت: هر تیم و هر باشگاهی که قهرمان می‌شوند، پاداشی برای همه در نظر می‌گیرند. شخص آقای ابراهیمی مدیرعامل کارخانه فولاد که نگاه ویژه‌ای به فولاد خوزستان داشته به اعضای تیم پاداشی دادند. فولاد باشگاه بزرگی است و هیچ وقت طلبکار و شاکی ندارد و هیچ وقت حق کسی را ناحق نمی‌کند. وقتی آمدیم جلسه ای با آقای گرشاسبی و هیئت مدیره داشتیم و قرار شد پاداش بازیکنان هم پرداخت شود.

وی درباره خرید لیموچی و مشکل در ثبت قرارداد این بازیکن افزود:  لیموچی خود قراردادش را فسخ کرد و به عنوان بازیکن آزاد به تیم فولاد آمد و مشکلی هم برای ما ندارد. باشگاه فولاد و من این رویه را داریم که به قوانین احترام  بگذاریم. 

دیدار تیم های فولاد خوزستان و هوادار از ساعت ۱۷ روز جمعه در اهواز برگزار می شود.

نظر شما