شناسهٔ خبر: 50872257 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تولید دارو و تجهیزات به عنوان گام مهم وزارت بهداشت است

اقتصاد ایران: زنجان-وزیر بهداشت گفت: خودکفایی در تولید دارو و تجهیزات به عنوان گام سوم و مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و در این مسیر تمام تلاش خودمان را می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهرپنج شتبه در جلسه شورای اداری شهرستاح طارم با بیان اینکه گام سوم برنامه های وزارت بهداشت، خودکفایی در تولید دارو و تجهیزات پزشکی است، گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد دارو در داخل کشور تولید می‌شود و تنها ۳ درصد باقیمانده از طریق واردات تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان خودکفایی تولید دارو و تجهیزات پزشکی است افزود: ما در این زمینه دارای ظرفیت ها و نیروهای مستعدی هستیم و می توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تجربه در وزارت بهداشت نشان داده بدون امضای معاهده اف ای تی اف و خواهش کردن از دشمن هم می توانیم با تکیه و توانایی دانشمندان و ظرفیت های داخلی موفق باشیم افزود: حماسه مردم ایران در صحنه های مختلف، ایران را به یک قدرت بزرگ جهانی تبدیل کرده است و در هر پروژه ای که اگر مردم حامی باشند به پیشرفت خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای جهان، دوستدار ایران و خواستار تعامل با ایران هستند باید تلاش کنیم ظرفیت ها و توانمندی های ایران در عرصه های مختلف شناخته شود و برای این کار باید همه تمام تلاش خود را انجام دهند.

عین اللهی، وجود دانشمندان فعال در حوزه های مختلف را به عنوان یک شاخص مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: باید با تکیه بر توان و دانش داخلی در راستای توسعه و اقتدار روزافزون گام برداریم.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و مقابله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با این بیماری را به عنوان یک الگو عنوان کرد و افزود: امروز مردم نشان دادند که در زمینه تزریق واکسن کرونا آگاه هستند و برای مقابله با این بیماری تلاش می کنند.

وزیر بهداشت متذکر شد: طی ۱۰۰ روز ۱۰۰ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شد که اگر با امکانات وزارتخانه انجام می دادیم ۱.۵ سال طول می کشید ولی با حضور تشکل های مردمی و بسیج، هلال احمر و سایر نهادهای مردمی اتفاقات بزرگی رخ می دهد.

وی در ادامه به وضعیت بیمارستان شهدای طارم اشاره کرد و گفت: با توجه به وسعت و مساحت بالای بیمارستان طارم، زمینه برای توسعه و ارتقا بخش های مختلف این بیمارستان وجود دارد و تلاش خواهیم کرد این بیمارستان از ۳۲ تختخواب به ۶۴ تختخواب ارتقا یابد و کمبود آمبولانس و پزشک متخصص و دستگاههای سی تی اسکن برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما