شناسهٔ خبر: 50865804 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش ورودی پرونده به شعب دادگستری البرز / سیر نزولی آمار سرقت در استان

رئیس کل دادگستری البرز گفت: آمار سرقت در استان سیر نزولی داشته و در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، با ۱۲ درصد کاهش روبه رو بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز با بیان اینکه به دلیل ارتباط معنادار شرایط اقتصادی و افزایش میزان وقوع جرم و تشکیل پرونده، دستگاه قضایی بیشترین بار تضعیف قدرت اقتصادی را بر دوش می‌کشد گفت: دادگستری کل استان در این زمینه اقدامات مهمی انجام داده و به همین دلیل از سال ۹۸ میانگین ورودی پرونده به شعب قضایی کاهش داشته است، همچنین در حالی که رتبه استان از نظر ورودی پرونده به ازای هر صد هزار نفر جمعیت در سال ۹۸، جایگاه ۱۸ کشوری بوده، ولی در سال ۹۹ به رتبه ۲۳ کشوری کاهش پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری البرز تشکیل دو قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص و صیانت از بیت المال و مقابل با تغییر کاربری را دو تجربه موفق دستگاه قضایی در استان دانست و افزود: آمار سرقت در استان سیر نزولی داشته و در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۱۲ درصد کاهش داشته که مرهون ایجاد قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان است.

فاضلی هریکندی جرم نخست استان را همانند اغلب استان ها، سرقت عنوان کرد و گفت: عمده پرونده های کلاهبرداری هم مربوط به تعاونی های مسکن، پیش فروش خودرو و آپارتمان و کلاهبرداری های رایانه ای است.

او  با ابراز نگرانی به وضعیت طلاق در استان افزود: از این حیث جزو ۱۰ استان اول کشور هستیم که نیازمند ریشه یابی دقیق و برنامه ریزی برای حل مشکل از سوی همه نهادهای مسئول است.

انتهای پیام/خ

برچسب‌ها:

نظر شما