شناسهٔ خبر: 50859997 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مردم ایرانشهر افزون بر ٢ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

رییس کمیته امداد امام خمینی ایرانشهر گفت: مردم این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ٢ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که نسبت به سال گذشته ٢٠ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد علی تراقویی رییس کمیته امداد امام خمینی ایرانشهر اظهار داشت: زکات جمع آوری شده در ایرانشهر در قالب زکات واجب، مستحبی و فطره بوده که برای برآورده کردن نیاز‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در این شهرستان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در بخش‌های عام المنفعه هزینه می‌شود افزود: ترویج فرهنگ زکات سبب ریشه کنی فقر و محرومیت در جامعه می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ایرانشهر گفت: اجرای درست فریضه الهی زکات می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم بویژه در حوزه اقتصادی را حل کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی زکات وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود ادامه داد: مردم در هر جایگاهی که هستند باید برای احیای این فریضه الهی تلاش و تبلیغ کنند.

وی با تاکید بر احیای زکات با مشارکت دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات روستا‌ها و افراد نیازمند اظهار داشت: کاهش مفاسد اقتصادی با پرداخت زکات از جمله ثمرات اجتماعی این فریضه الهی است.

تراقویی افزود: ایجاد ارتباط معنوی بین اقشار مختلف جامعه نیز از سایر آثار زکات است

انتهای پیام/ع

نظر شما