شناسهٔ خبر: 50857046 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در توییتی نوشت؛

رایزنی اولیانوف با سرپرست نمایندگی ایران در وین درباره سفر گروسی به تهران

خبرگزاری صداوسیما

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از گفتگو با سرپرست نمایندگی ایران در وین درباره سفرگروسی به تهران، نشست آتی شورای حکام آژانس و مذاکرات وین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از وین؛ «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی اعلام کرد: "امروز با آقای «محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین دیدار کردم. ما درباره رویداد‌های مهم پیش رو شامل سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، نشست شورای حکام آژانس، از سرگیری مذاکرات وین درباره برجام گفتگو کردیم."

پیش‌تر، سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در وین به گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داده و گفته بود در گزارش جدید فصلی آژانس در خصوص اجرای برجام اعلام شده آژانس به فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارتی خود در خصوص تعهدات مرتبط ایران ادامه داده است.

وی ضمن ارائه برخی توضیحات، افزود: با وجود تفاوت نظر‌های فنی ما با آژانس، تعاملات در این زمینه بین دو طرف با هدف حل و فصل نهایی موضوعات فیمابین همچنان ادامه دارد و کشور‌های عضو آژانس باید از هرگونه اظهارنظر عجولانه یا با اهداف سیاسی در این زمینه پرهیز کنند.

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد ایران به حدود ۱۴۸ کیلوگرم رسیده است. 

لازم به ذکر است دوشنبه هفته آینده (اول آذر ماه) «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است به تهران سفر کند و یک روز بعد (سه‌شنبه) با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه دیدار خواهد کرد.

نظر شما