شناسهٔ خبر: 50856053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون آب منطقه‌ای قزوین:

76 حلقه چاه غیرمجاز در قزوین مسدود شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: در نیمه اول امسال 76 حلقه چاه غیرمجاز در استان قزوین شناسایی و مسدود شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، حمید منصوری در خصوص انسداد چاه‌های غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه با مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز زمینه صرفه جویی 4 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب فراهم شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین اضافه کرد: با تجهیز 21 اکیپ گشت و بازرسی در سال جاری بدنبال آن هستیم تا ضمن شناسایی چاه‌های غیرمجاز و سایر تخلفات در زمینه منابع آبی در چارچوب قوانین و مقررات برخورد لازم را بعمل آوریم.

وی تصریح کرد: برای مدیریت منابع آبی و نیز جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز در سال‌های اخیر با نصب کنتور هوشمند اقدامات موثری صورت گرفته و این روند تا مجهز شدن همه چاه‌های مجاز استان به این سیستم ادامه خواهد داشت.

این مسئول با بیان این موضوع که نصب کنتورهای هوشمند یک الزام قانونی است و در صورت عدم همکارای افراد از طریق دستگاه قضایی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: در سال جاری تاکنون 101 دستگاه کنتور هوشمند برروی چاه‌های آب کشاورزی، صنعتی و خدمات در مناطق مختلف استان نصب شده و در صورت همکاری کشاورزان و سایر بهره‌برداران و نیز همراهی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط پیش بینی کرده‌ایم تا پایان سال 700 دستگاه کنتور هوشمند دیگر نیز برروی چاه‌های مجاز  نصب و راه اندازی شود.

وی عنوان کرد: طی سال‌های اخیر با اجرای طرح‌های تعادل بخشی، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، کنترل اضافه برداشت چاه‌های مجاز، فرهنگ سازی میان کشاورزان و بهره‌برداران و مدیریت مصرف بهینه توانسته‌ایم از افت آب‌های زیرزمینی جلوگیری کنیم به طوری که در حال حاضر وضعیت سفره آب‌های زیرزمینی استان رو به بهبودی است.

منصوری گفت: از کشاورزان و بهره‌برداران استان قزوین درخواست می‌کنیم ضمن ادامه همکاری با شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در اجرای طرح‌های تعادل بخشی، کمک کنند تا بتوانیم با مصرف بهینه و مدیریت منابع آبی از بروز بحران کم آبی در دشت قزوین جلوگیری کرده و آب مورد نیاز کشاورزان را در فصول مختلف با برنامه‌ریزی مناسب به‌صورت مستمر تامین کنیم.

نظر شما