شناسهٔ خبر: 50847674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نخستین سند رودخانه‌های گلستان صادر شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت‌المال و تلاش اداره‌کل ثبت اسناد و املاک، نخستین سند مالکیت رودخانه‌های گلستان به نام رودخانه «گز وطنا» در غرب این استان به مساحت ۳۴ هکتار صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حیدر آسیابی اظهار کرد: برای حفظ حریم و بستر این رودخانه و جلوگیری از رودخانه‌خواری، 3 فقره سند مالکیت این رودخانه در شهرستان‌های بندرگز، ترکمن و کردکوی به نام دولت به نمایندگی شرکت آب منطقه‌ای گلستان صادر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به ضرورت تثبیت حریم و بستر رودخانه‌ها برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و کاستن از خسارت‌های سیل، از مسئولان آب منطقه‌ای استان خواست برای سنددار شدن همه رودخانه‌های استان با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان همکاری کنند .

آسیابی ادامه داد: صدور سند تالاب‌ها، جنگل‌ها، مراتع و سواحل گلستان نیز در حال انجام است و تاکنون یک میلیون و ۲۵۴ هزار هکتار معادل  ۹۹ درصد این عرصه‌ها، حدنگاری و تثبیت شده و یک درصد باقی مانده نیز تا پایان آبان ماه امسال حدنگاری خواهد شد.

یک ماه پیش هم سند تالاب‌های بین المللی آلاگل و آلما گل گنبدکاووس به مساحت ۲ هزار هکتار به نام سازمان جنگل ها و مراتع کشور صادر شده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما