شناسهٔ خبر: 50841166 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید بر تعامل بین گروه‌های افغان و عدم دخالت آمریکا

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بر تعامل بین گروه‌های افغانی و عدم دخالت آمریکا در افغانستان به عنوان متغیر‌های تاثیرگذار بر ثبات و امنیت این کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ آقای ابراهیم عزیزی با یادآوری تحولات افغانستان و نقش همسایگان در تعدیل شرایط کنونی، گفت: تحولات افغانستان کانون توجه منطقه‌ای وبین المللی قرار گرفته است. افغانستان با ایران مرز مشترک دارد لذا تحولات این کشور برای ما حائز اهمیت و تاثیرگذار است. از همین رو معتقدیم در افغانستان چند موضوع به عنوان متغیر‌های مهم مورد باید توجه قرار گیرد؛ نخست اینکه تمام مسائل افغانستان درون این کشور حل و فصل شود. قطعا مذاکره و تعامل گروه‌های افغانی نقش موثری در امنیت، ثبات و آرامش این کشور دارد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دوم اینکه دخالت سلطه گران به ویژه آمریکایی‌ها در افغانستان پایان بپذیرد. آمریکایی‌ها نقش مداخله گرانه در افغانستان را باید تمام کنند و اجازه دهند گروه‌ها، جریان‌ها و قومیت‌های مختلف افغان درباره مسائل کشورشان تصمیم گیری کنند. عدم دخالت آمریکایی‌ها نقش موثری در ثبات افغانستان دارد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: سومین نکته اینکه دولت فراگیر که جمهوری اسلامی به آن اعتقاد دارد یعنی دولت مردمی فراگیر متکی به آراء و نظر همه گروه‌ها و قومیت‌ها در افغانستان باید شکل گیرد. همه گروه‌ها در کنار هم ساختار و حکومت فراگیر را باید تشکیل دهند تا همه آن‌ها در حکومت دخیل باشند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز از همه ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد و ابایی از دعوت به وحدت، تعامل بین همسایگان و تلاش برای هم افزایی جهت تشکیل دولت فراگیر ندارد.

نظر شما