شناسهٔ خبر: 50832259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اصفهان

اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه توزیع آب در سامانه نجما

اطلاعات مکانی و توصیفی ۷۷ درصد از ۱۷ هزار و ۲۶۷ کیلومتر طول شبکه توزیع آب شهر‌ها و روستا‌های استان اصفهان، در سامانه نجما قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رئیس گروه سیستم‌های مکانی آبفای استان گفت: هم اکنون ۱۰۰ درصد اطلاعات مکانی و توصیفی چاه ها، ۱۰۰ درصد مخازن آب، ۹۵ درصد ایستگاه گندزدایی و ایستگاه پمپاژ آب، بیش از ۹۰ درصد فشار شکن‌ها و شیر آتش نشانی، بیش از ۸۰ درصد کنتور‌های حجمی و نزدیک به ۸۰ درصد دستگاه‌های دبی سنج در سامانه نجما وجود دارد.
شهرزاد داورپناه افزود: نمایش، ثبت، ویرایش اطلاعات مکانی و توصیفی عوارض و تاسیسات آبفا و قابلیت اندازه گیری سطوح، مسافت‌ها و تعیین اطلاعات مکانی نقاط از طریق این سامانه در دسترس است.
وی قدرت تجزیه، تحلیل و گزارش گیری را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های اصلی سامانه‌های GIS دانست و گفت: به کارگیری این سامانه، منجر به افزایش بهره وری و تصمیم گیری بهینه در تاسیسات می‌شود.
داور پناه افزود: تکمیل GIS شبکه آب شهری استان و تکمیل GIS مشترکان شهری تا سال ۱۴۰۱، تکمیل GIS شبکه فاضلاب شهری استان و تکمیل GIS شبکه آب ۳۰۰ روستا تا سال ۱۴۰۲ از مهم‌ترین برنامه‌ها درسامانه نجما است.
جی آی اس (GIS) یک سیستم الکترونیک برای کسب اطلاعات جغرافیایی است.

نظر شما