شناسهٔ خبر: 50830330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز به کار پروژه احداث خوابگاه متاهلین دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: عملیات احداث ۲۵ سوئیت برای خوابگاه متاهلین به انضمام ساختمان اداری معاونت دانشجوئی و مهمانسرا آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در آغاز عملیات احداث خوابگاه متاهلین این دانشگاه گفت: امروز شاهد آغاز به کار یک پروژه بزرگ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هستیم که شامل ۲۰ تا ۲۵ سوئیت برای خوابگاه متاهلین به انضمام ساختمان اداری معاونت دانشجوئی، یک سالن اجتماعات و مهمانسرا با زیربنای حدود ۴ هزارو ۶۰۰ متر مربع احداث می‌شود.

او افزود: اعتبار این مجموعه حدود ۴۵ میلیارد تومان است که با همکاری سه جانبه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، صندوق رفاه دانشجویان معاونت دانشجوئی وزارت بهداشت و بانک رفاه تامین شده است بخش اول این اعتبار آغاز به کار پروژه است که امیدواریم طی ۱۸ ماه آینده پروژه به بهره برداری برسد.

مکارم تصریح کرد: هفته آینده هم چند پروژه دیگر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شامل پانسیون پزشکان متخصص در شهرستان‌های رودبار و منوجان، آموزشگاه بهورزی رودبار، مرکز جامع سلامت نخلستان کهنوج و زایشگاه شهرستان فاریاب به بهر برداری می‌رسند.

او با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان اظهار داشت: خوشبختانه در بحث درمان کرونا و موارد جدید همچنان وضعیت مناسبی داریم و تاکنون آثاری از پیک ششم در منطقه دیده نشده است، اما با توجه به وضعیت بیماری در برخی استان‌ها آنچه کمک کننده است همچنان به رعایت مراقبت‌ها به وسیله کادر بهداشت و مردم تاکید می‌شود چرا که در حفظ سلامت همراهی مردم بیشترین تاثیر را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عادی انگاری را بزرگترین آفت برای برهم زدن وضعیت فعلی بیماری کووید ۱۹ در جنوب کرمان دانست و با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی به ویژه در فضا‌های سربسته خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمترین میزان بستری را در مراکز درمانی منطقه داریم، آمار ممکن است بالا و پایین شود فعلا در منطقه و استان‌های مجاور هم که تاثیرگذار بر همه گیری بیماری در جنوب کرمان هستند، مشکل خاصی وجود ندارد.

مکارم با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در حوزه دانشگاه اظهار داشت: در جنوب کرمان علی رغم نگرانی‌های کاذبی که از سوی برخی مسئولان اظهار می‌شود، قاطعانه اعلام می‌کنیم که جزو دانشگاه‌های سرآمد استان در بحث واکسیناسیون کرونا هستیم و در حال حاضر ۸۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال منطقه واکسن کرونا دریافت کرده اند و به بیش از ۵۰ درصد هم دوز دوم تزریق شده است.

او با بیان اینکه تزریق دوز سوم هم برای پرسنل درمان آغاز شده است، گفت: شرایط در تمامی مراکز هفت شهرستان برای افراد بالای ۶۰ سال که جزو گرو‌های آسیب پذیر هستند یا بیماری خاص و زمینه‌ای دارند، فراهم است تا دوز سوم را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: با توجه به وضعیت مناسب از نظر موجودی واکس کرونا آمادگی داریم برای تمام افراد بالای ۱۲ سال که به نوعی دچار بیماری زمینه‌ای هستند دوز سوم واکسن تزریق شود چرا که هر چه ایمنی جامعه بالا برود در اپیدمی‌ها هم مرگ و میر کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/س

نظر شما