شناسهٔ خبر: 50828174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۲ میلیارد تومان پروژه‌های بسیج در استان بوشهر افتتاح و اجرایی می‌شود

بوشهر- ایرنا- فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: در هفته بسیج امسال ۵۲ میلیارد تومان پروژه در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار علی رزمجو روز سه‌شنبه به مناسبت هفته بسیج در جمع خبرنگاران افزود: عمده این پروژه‌ها راه‌اندازی مرکز درمانی بسیجیان در شهرستان دشتی با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار، افتتاح کلینیک دندانپزشکی ولایت با پنج میلیارد تومان، افتتاح هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پروژه دیگر، آغاز عملیات اجرایی هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پروژه و بهره‌برداری ۱۰ پروژه محرومیت زدایی با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

وی اظهارداشت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج امسال ۲هزار و ۳۵۰ برنامه متنوع در این استان پیش بینی شده است که علاوه بر افتتاح این پروژه ها، دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر، رزمایش جهادگران بسیج، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری، افتتاح ستاد ناحیه مقاومت در جزیره خارگ، همایش فرماندهان پایگاه‌ها، همایش نقش مدیر تراز انقلاب اسلامی و رسانه مطالبه گر، رزمایش اقتدار بسیجیان از جمله این برنامه‌ها است.

فرمانده سپاه استان بوشهر بیان کرد: افتتاح دفتر بسیج در اتاق بازرگانی بوشهر، رونمایی از تولیدات فرهنگی هنری، برگزاری یادواره شهدای شاخص دیر، تجمع حلقه‌های صالحین و گردهمایی خادمان و زائران راهیان نور را از جمله دیگر برنامه‌های بسیج در استان بوشهر عنوان کرد.

رزمجو اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است همزمان با گرامیداشت هفته بسیج با تخصیص ۴۰۰ میلیون تومان تعدادی از زندانیان معسر (نیازمند) استان بوشهر آزاد شوند.

وی در باره ارائه کمک‌های مومنانه به نیازمندان اظهار کرد: در همین راستا در سال جاری تاکنون ۳۷ میلیارد و ۵۴۹ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان کمک مومنانه تهیه و در اختیار خانواده های نیازمند قرار گرفت.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت:  ارائه کمک ۱۲۰ میلیون تومانی به خدمات درمانی برای بسیجیان، اعزام گروه‌های دندانپزشکی سه روزه به مناطق مختلف و درمان ۵۰۰ نفر در روز، ارائه خدمات بیمه تکمیلی عمر و حادثه به ۲۰۰ نفر و معرفی ۱۰۰ زوج نابارور در قالب طرح رویش امید و ادامه این طرح در سال جاری از دیگر خدمات ارائه شده در یکسال گذشته از سوی بسیج است.

وی یادآور شد: همچنین قرار است از طرف سپاه ۲ مرکز درمانی در دلوار و کنگان راه اندازی شود.

بسیج در کرونا 

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج جامعه پزشکی در بحث کرونا افزود: ۴۰۵ تیم مراقبت، رهگیری، نظارتی و حمایتی در استان تشکیل شد که این تیم‌ها ۲۸۶هزار و ۲۴۸ بازدید انجام دادند و این تیم‌ها ۲۸۹هزار و ۷۳۷ نفر در قالب ۶۸هزار و ۲۲۹ خانوار را رهگیری کردند.

رزمجو ادامه داد: همچنین درقالب طرح شهید سلیمانی در زمان شیوع کرونا ۱۶۸هزارو ۶۳۵ تست سریع، مراقبت از یکهزار و ۲۵۶ نفر و ارائه کمک کالایی به سه هزار و ۳۸۱ خانوار انجام شد.

وی گفت: درمانگاه تخصصی صحرایی در روستاهای دوراهک دیر، چهل زرعی دشتستان، باشی تنگستان، امام حسن گناوه، رستمی از تنگستان، دِرنگ در دشتستان و شیخیان در دشتی در هفته بسیج راه اندازی و خدمات تخصصی ارائه می‌کنند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به شعار"بسیج پاره تن مردم" اضافه کرد: هرچند یک سوم مردم استان بوشهر بسیجی و در سامانه پرونده دارند اما همه مردم این استان به عنوان بسیجی به شمار می‌روند که در وقت نیاز در اختیار هستند.

وی ادامه داد: بسیج همواره در دفاع از حوزه جغرافیایی، استقلال، ثبات و خدمات حیاتی کشور در مقیاس گسترده و در فعالیت‌های گوناگون، در پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های نوین با رویکردهای ارزشی و ایجاد فضای معنوی همه جانبه نام مبارک بسیج و بسیجی مطرح است.

رزمجو اضافه کرد: حضور بسیج در این عرصه‌ها جلوه ای از ایمان، عزم، اراده و احساس مسئولیت، خدامحوری، خودباوری، ولایت مداری و اعتماد به نفس از پایه‌های اصلی قابلیت‌ها و توانمندی بسیج به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: توسعه خدمات رسانی و محرومیت زدایی با محوریت گروه‌های جهادگر و آمادگی دفاعی از اقدامات مهم بسیج است.

رزمجو بیان کرد: مجاهدت خداپسندانه و مردم پسندانه از هدف‌های مهم بسیج است و در ۴۲ سال گذشته بسیج در تمام عرصه‌های دفاع از انقلاب اسلامی اعم از دفاع سخت، امنیت داخلی، جنگ نرم و فرهنگی تا مقابله با ویروس کرونا را در کارنامه خود دارد.

۲۹ آبان تا پنجم آذر بعنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.   

نظر شما