شناسهٔ خبر: 50827793 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدار رهبر کره شمالی از شهری جدید در این کشور

تهران- ایرنا - رهبر کره شمالی پس از حدود یک ماه غیبت از انظار عمومی، از شهری تازه ساز نزدیک مرزهای چین دیدن کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری « رویترز » به نقل از رسانه های دولتی کره شمالی، امروز « کیم جونگ اون » رهبر کره شمالی از شهری تازه ساز واقع در نزدیکی مرزهای چین در اولین حضور عمومی پس از بیش از یک ماه دیدن کرد. 

شهر کوهستانی جدید « سامجیون » قرار است به کانون اقتصادی بزرگی تبدیل شود که مقامات رسمی این کشور آنرا « آرمانشهر سوسیالیستی » می نامند. این شهر مجهز به آپارتمان های جدید، هتل ها، پیست اسکی و امکانات پزشکی و فرهنگی و تجاری می باشد. 

 رهبر کره شمالی از سال ۲۰۱۸ چندین بار از این شهر در حال ساخت نزدیک کوهستان « پائکتو » که کوهی مقدس به شمار می رود و ریشه های خانواده کیم جونگ اون به آن برمی گردد، دیدار کرده و از این شهر به عنوان نمونه ای از یک شهر مدرن کوهستانی یاد کرده که با کار سخت کارگران به رغم شرایط محیطی نامساعد به خوبی پیش رفته است. 

رهبر کره شمالی در مصاحبه با خبرگزاری این کشور گفت: شهر جدید تجربه ساختن، طراحی و تکنولوژی است که موجب تقویت رشد اقتصادی برای دیگر مناطق می شود. 

این شهر یکی از بزرگترین پروژه های ابتکاری « پیونگ یانگ » به عنوان بخشی از برنامه اقتصادی رهبر کره شمالی برای مقابله با تحریم های بین المللی هسته ای و برنامه های موشکی این کشور است. 

آخرین دیدار وی از این شهر برای مشاهده مرحله سوم و آخر ساخت و ساز برنامه ریزی شده، که پس از تاخیرهای بسیار به دلیل تحریم های بین المللی و همه گیری ویروس کرونا تا آخر امسال قرار است کامل شود. 

زمان دیدار مشخص نشده است اما گفته می شود این اولین حضور وی در انظار عمومی بعد از ۳۵ روز بوده است. آخرین بار کیم جونگ اون در نمایشگاه دفاع پس از طولانی ترین غیبتش از سال ۲۰۱۴ سخنرانی کرد. 

شایعاتی درباره وضعیت جسمانی و سلامت رهبر کره شمالی به دلیل این غیبت ها وجود داشته است اما سازمان اطلاعاتی کره جنوبی اواخر ماه گذشته اعلام کرد او هیچگونه مشکلی از نظر سلامت ندارد. 

نظر شما