شناسهٔ خبر: 50826628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

طرح واکسیناسیون خانه به خانه در اصفهان

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی برای خاتمه واکسیناسیون کرونا در اصفهان از جمله برنامه های هفته بسیج است و در این طرح مراجعه خانه به خانه به منازل اصفهان برای تشویق به واکسن زدن انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سردار مجتبی فدا پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری برنامه‌های هفته گرامی‌داشت بسیج با بزرگداشت روز ۲۵ آبان ماه روز حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهار داشت: در این روز جای جای شهر پر از حجله‌های شهدا و شب قبل اصفهان سرتاسر زمزمه دعای توسل، تجدید میثاق و وداع با شهدای عملیات محرم بود.

وی  با بیان اینکه حضور، مشارکت و قدردانی مردم از این شهدا که بی نظیر بود دنیا را به تعجب واداشت، افزود: در طول ۴۳ سال از طرف امام خمینی و رهبر انقلاب دو جمله در صف حماسه مردم اصفهان داریم که بی نظیر است؛ امام خمینی (ره) در وصف شهدای تشییع شده در ۲۵ آبان ۶۱ فرمودند که « شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود سیصد و هفتاد نفر را تشییع کردند»؛ در ۲۷ بهمن سال ۹۸ حضرت آقا در وصف شهدای مدافع امنیت مبنی بر این سخن فرمودند که آفرین بر مردم اصفهان و جوانان اصفهانی که این حماسه عظیم را خلق کردند.

اصفهان در بعد ایثارگری نقش عمده و چشمگیری در کشور دارد

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با اشاره به اینکه اصفهان در بعد ایثارگری نقش عمده و چشمگیری در کشور دارد، تاکید کرد: شجره طیبه بسیج در اصفهان ویژگی های خاص خود را دارد و در دوران های مختلف حضور و مشارکت بسیجیان، گروه های جهادی، دانشجویان و طلاب را در همه عرصه‌های حوادث طبیعی، ناآرامی‌های داخلی و در ایام کرونا  شاهد بودیم.

وی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا یک هزار و ۱۰۰ پایگاه بسیج برای غربالگری کرونا در استان اصفهان راه‌اندازی شد و  این پایگاه‌ها ۹۵ درصد از مردم استان را غربالگری کرونا کرده‌اند.

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز واکسیناسیون تجمیعی در استان اصفهان

فدا با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز واکسیناسیون تجمیعی در استان اصفهان توسط بسیج تصریح کرد: به شکل روزانه همچنین ۱۲۰ نیروی بسیجی در مراکز درمانی به عنوان همکار در بیمارستان‌ها به کادر درمان کمک کردند.

برگزاری ۳۰۰ نشست تخصصی تحکیم بنیان خانواده در محلات

وی به برنامه های هفته بسیج در اصفهان تاکید کرد: پنج آذرماه روز بسیج است؛ تجلیل از نیروهای بسیجی در ناحیه ۵ امام رضا (ع)، برگزاری ۳۰۰ نشست تخصصی تحکیم بنیان خانواده در محلات، تجدید میثاق با شهدا، پویش نصب عکس شهدا در مساجد و محلات، اهدای ۹ هزار آلبوم شهید به خانواده آنها، اجرای ایستگاه‌های نما و نوا با حضور دانش‌آموزان استان در محلات و اجرای سرود از جمله برنامه های بسیج در این هفته است

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج با اشاره به هدیه ۱۳۵ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند اصفهان تاکید کرد: سوم آذرماه همایش سراسری بسیج و گردانهای بسیجی و نمایش اقتدار در استان به شکل متمرکز اجرا خواهد شد و در مکانهای برگزاری نماز جمعه در روز پنجم آذرماه نیز میقات صالحین خواهیم داشت.

افتتاح ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات

وی با بیان اینکه در طول هفته بسیج گروه های جهادی، پزشکی، عمرانی فرهنگی و محرومیت زدایی به مناطق و روستاهای محروم اعزام می شوند، گفت: آغاز پویش نذر خون به منظور کمک به سازمان انتقال خون، شروع رزمایش محدود در پایگاه های بسیج، تأمین ۱۳۵ سری جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، افتتاح ۱۱۰ پروژه عمرانی در سطح استان در قالب محرمیت زدایی و خدمت رسانی به مردم در قالب فعالیتهایی مانند مسکن محرومان، کارگاه‌های قالیبافی مرمت ولایروبی قنات، مخزن ذخیره آب، انتقال آب شرب، و افتتاح ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات با هماهنگی برق منطقه ای و وزارت نیرو در مناطق محروم  از جمله برنامه های بسیج اصفهان در این هفته است.

تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی برای خاتمه واکسیناسیون کرونا در اصفهان

سردار فدا گفت: تشدید طرح شهید سلیمانی برای خاتمه واکسیناسیون کرونا در اصفهان نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار هفته گرامی‌داشت مقام بسیج است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ مردم مردم اصفهان هنوز واکسن نزدند که کدملی و محل اقامت آنها مشخص است، تاکید کرد: با توج به اینکه دلایل مختلفی از جمله کمبود وقت، عدم انگیزه و یا عدم توان مراجعه وجود دارد ر این طرح به شکل خانه به خانه به درب منزل این افراد مراجعه و تزریق واکسن انجام می شود.

46

نظر شما