شناسهٔ خبر: 50826623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان آمده است؛

آزادسازی سوسنگرد مصداق واقعی درس ولایت‌پذیری، پایداری و ایستادگی بود

۲۶ آبان سالروز حماسه بزرگ آزادسازی سوسنگرد از جمله نقاط الهام بخش و آموزنده دفاع مقدس است که درس ولایت‌پذیری، پایداری و ایستادگی برابر دشمن را به آحاد نسل‌های ایران اسلامی یادآور می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به مناسبت فرا رسیدن سالگرد آزادسازی سوسنگرد بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است

حماسه آزادسازی سوسنگرد از جمله نقاط الهام‌بخش و آموزنده دفاع مقدس، مقاومت و اراده راسخ رزمندگان و هوشمندی و بصیرت مردم و تدابیر حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بود.

 یادآوری و تبیین نقاط عطف تاریخی هشت سال دفاع مقدس به مثابه یک تلاش تأثیرگذار و آگاهی بخش در راستای آمادگی و هوشیاری جامعه در قبال طرح‌ها و توطئه‌های پنهان و آشکار جبهه دشمن علیه میهن اسلامی امری ضروری و بازدارنده به شمار می‌رود.

 ۲۶ آبان ماه سالروز حماسه بزرگ آزادسازی سوسنگرد در دومین ماه از آغاز جنگ تحمیلی همه جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله نقاط الهام بخش و آموزنده دفاع مقدس است که نقش ارزنده و پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) با صدور فرمان تاریخی «سوسنگرد تا فردا باید آزاد گردد» مقاومت و اراده راسخ رزمندگان عزیز و افتخارآفرین اسلام و هوشمندی و بصیرت رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برابر ارتش تا بن دندان مسلح و برخوردار از حمایت قدرت‌های بزرگ استکباری بوده و درس ولایت پذیری، پایداری و ایستادگی برابر دشمن را به آحاد نسل‌های ایران اسلامی یادآور می‌شود.

در این بیانیه با اشاره به پیامدها و تأثیرات پیروزی عملیات آزادسازی سوسنگرد در ۲۶ آبانماه ۱۳۵۹ در ادامه دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران آمده است: این حماسه بزرگ و ماندگار نشان داد اگر ملتی با ایمان، باور و اعتقاد راستین و با هوشمندی و هوشیاری در برابر دشمنان خود به مصالح و منافع ملی بیندیشد بی تردید با یاری الهی خواهد توانست بر چالش‌ها و موانع فائق آید و روند پیشرفت و عبور از سدها و سختی‌ها را تضمین نماید.

در ادامه این بیانیه نقش راهبردی و تعیین کننده رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در حماسه آزادسازی سوسنگرد را از نکات آموزنده به ویژه برای نسل امروز انقلاب و ایران اسلامی عنوان کرده است.

 در شرایطی که حضور بنی صدر و جریان نفوذ در ساختار تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های آن دوره از تاریخ انقلاب و نظام اسلامی خسارت‌های بی‌شماری متوجه منافع و امنیت ملی کشور به ویژه در عرصه رویارویی با جنگ تحمیلی استکبار جهانی ساخته بود، حضور میدانی و نقش ارزنده و محوری مقام معظم رهبری که در آن مقطع نماینده حضرت امام (ره) در شورایعالی دفاع بودند همراه با شجاعت و شهامت شهید دکتر «مصطفی چمران» موجبات خلق حماسه شگفت‌آور آزادی سوسنگرد در شرایط بسیار سخت و غیرقابل باور را فراهم آورد.

در انتهای این بیانیه با گرامیداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد و تعظیم به مقام شامخ شهیدان این رخداد بزرگ، حضرت امام خمینی (ره) و دیگر شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم و شهیدان عرصه‌ امنیت و سلامت کشور آمده است: در شرایط خطیر امروز و فردای انقلاب و میهن اسلامی که ملت ایران در جدال راهبردی با نظام سلطه و استکبار و عرصه‌های پیچیده‌ای از دشمنی‌ها و توطئه‌های خطرناک و فریبنده از جمله در حوزه سرزمینی روبه‌رو است به تأسی از درس‌ها و عبرت‌های هشت سال دفاع مقدس با ارتقای قدرت بازدارندگی و آمادگی دفاعی کشور، نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی باید ظرفیت‌های لازم برای عدم غافلگیری و نیز اتخاذ راهبرد واکنش سریع برابر تهاجمات متصور احتمالی قدرت های متخاصم را اولویت دائمی حوزه دفاعی و امنیتی کشور قلمداد و در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما