شناسهٔ خبر: 50820881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اتاق اصناف البرز:

دخل و خرج نانوایی‌ها با هم سازگار نیست

المیرا دادمهر (اگیر)

رئیس اتاق اصناف البرز گفت: هر چند دخل و خرج نانوایی‌ها با هم سازگار نیست ولی این اصلا توجیه خوبی برای تخلف نیست و در صورت مشاهده تخلف، چاره‌ای جز قطع سهمیه آرد واحد متخلف باقی نمی‌ماند.

صاحب‌خبر -

بهروز حصاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه علی رغم ابلاغ نرخ جدید نان همچنان شاهد انجام برخی تخلفات از سوی نانوایان هستیم، اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته، بین ۲۵ تا ۳۰ درصد نانوایی‌های استان تخلفاتی چون کم فروشی، گران فروشی و ... دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تخلفات از سوی واحدهای اجاره‌ای نانوایی صورت می‌گیرد، ادامه داد: با ابلاغ نرخ جدید نان، صاحبان مغازه‌ها هم کرایه خود را افزایش داده‌اند و از ابتدای سال هم که شاهد افزایش دستمزد کارگران نانوایی بوده‌ایم و همه این‌ها زمینه بروز برخی تخلفات را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: هر چند دخل و خرج نانوایی‌ها با هم سازگار نیست ولی این اصلا توجیه خوبی برای تخلف نیست و در صورت مشاهده تخلف، چاره‌ای جز قطع سهمیه آرد واحد متخلف باقی نمی‌ماند.

این مسئول تاکید کرد: در بحث نان رصد دقیقی در حال انجام است و از مردم می خواهیم به عنوان چشم و گوش نظارتی ما، تخلفات را به ۳۶۱۱۷ گزارش دهند و نتیجه راهمان روز دریافت کنند.

حصاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل دو نرخی بودن مرغ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در هیچ یک از واحدهای مرغ فروشی سطح استان مرغ با نرخ دولتی عرضه نمی‌شود و این مرغ تنها در بازار روزهای برخی از مناطق توزیع می‌شود.

رئیس اتاق اصناف البرز گفت: رابطه بین عرضه  و تقاضا نقش مهمی در تعیین قیمت مرغ دارد و در حال تلاش هستیم و امیدواریم با اتخاذ راهکار مناسب، قیمت مرغ به حالت تعادلی برگردد.

انتهای پیام

نظر شما