به گزارش خبرنگار ایلنا، "احمد محرم زاده یخفروزان" نماینده اهر و هریس و عضو کمیسیون عمران مجلس به عنوان دومین نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی در خصوص ایشان بحثهایی کردهاند اولاً اگر مجلس عصاره فضایل ملت است؛ کمیسیون آموزش هم حوزه فضایل مجلس در حوزه آموزش و پرورش است و همین کمیسیون تخصصی نسبت به ایشان رای منفی دادهاند.
وی اشاره کرد: البته مخالفت بنده جهت دلسوزی به نظام آموزش و پرورش بوده و شخصیت حقیقی ایشان برای همه ما محترم و گرامی است. یک وزارتخانه که پایه و اساس کشور بوده و پایه ریزی و شالوده کشور از آموزش و پرورش شروع میشود و مدیران آینده مملکت به دست آموزش و پرورش تربیت میشوند و پس به لحاظ تخصصی و کارشناسی و از روی دلسوزی این مخالفت را در چند مرحله و بند اعلام میکنم.
محرم زاده گفت: آقای فیاضی شما چند سال مدیر پرورش کدام مدرسه بودهاید؟ چرا مدرک دکترای شما از یک نهاد قانونی تحت پوشش وزارت علوم نیست؟ آیا نهاد نخبگان صلاحیت صدور مدرک دکترا دارد؟
او افزود: عنوان و علل نخبگی شما چیست که از کانون نخبگان مدرک فقه گرفتهاید؟ شما در فعالیتهای خود از شورای مجازی در سازمان پژوهش صحبت کردهاید این فعالیت چه ربطی به آموزش و پرورش دارد؟ طرح شما در مشارکت بخش غیردولتی در تامین نیازهای آموزشی چیست؟
این نماینده مجلس گفت: در بحث مطالعات خود از انجام مطالعات تمهیدی در رتبهبندی نام بردهاید در این مطالعه به چه نتیجهای رسیدهاید و کدام گزارشات شما چاپ شده است؟ در تالیفات شما به جز فقه هیچ چیزی دیده نمیشود البته که این موضوع در جایگاه خود ارزش دارد اما شما چطور خود را کارشناس مدیریت مهدکودکها معرفی میکنید؟
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در فعالیتهای خود از آسیبشناسی ۵ سال گذشته یاد کردهاید در این آسیبشناسی به چه نتیجهای رسیدهاید و گزارش مطالعات شما کجا ثبت شده است؟ در مطالعات و برنامههای خود چندین مرتبه به سند تحول اشاره کردهاید به نظر شما چرا سند تحول تا به حال اجرایی نشده است؟ و پیشنهادات اصلاحی شما با توجه به تذکرات حضرت آقا در به روز کردن این سند چیست؟
نماینده اهر و هریس گفت: تعرض منافع یکی از عوامل انحطاط آموزش و پرورش است و آنچه که به عنوان آموزش خصوصی اعمال شده و به آموزش طبقاتی معروف بوده از جمله مشکلات آموزش و پرورش است. متاسفانه شما هنوز نقش بخش خصوصی را ناقص دانستهاید و برای تقویت آن برنامه دارید تعریف شما از چشمانداز تقویت آموزش و پرورش در آینده چیست؟
وی افزود: شما در برنامههای خود به تقویت بستههای آموزشی و برنامه درسی تاکید کرد در صورتی که این روند حضور مافیای آموزشی را به همراه دارد، دلیل شما برای بر این تاکیدات چیست؟ در بند ۹ برنامههای خود به کمبود بودجه اشاره کردید اما راهکاری برای آن ارائه نکردهاید. چرا؟ منظور شما از حیات طیبه دانشآموزان به زبان ساده چیست؟ منظور شما از تربیت نگرش آخرت بینانه برای کودکان و نوجوانان چیست؟
محرم زاده افزود: شما در برنامه چهارساله خود از نگرش سیستمی در مدیریت گفتهاید و در کنار آن به مدیریت جهادی نیز اشاره کردهاید ارتباط این شکل از مدیریتها را چگونه تبیین میکنید؟ زیرا این دو نگرش با هم زاویه دارند. در بخش بینالمللی یک برنامه چهارساله دارید کدام کشورها در جهان در حوزه دینی قابل استفاده در چشمانداز شما هستند؟
وی اشاه کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ایرانی در تئوری لازم و در عمل جنایت است زیرا کودک ایرانی را چهار سال در اختیار مافیای آموزش طبقاتی قرار میدهد تا کودک ایرانی را به آموزش طبقاتی آشتی و وابسته کند. از همین ابتدا خواستار تخته شدن این سازمان قبل از عملیاتی شدن آن هستیم شما با چه انگیزهای عملیاتی شدن آن را تاکید دارید؟
این نماینده مخالف گزینه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش گفت: دیدگاه شما نسبت به اصل ۳۰ قانون اساسی چیست و منظور شما از اصلاح نظام بازنشستگی فرهنگیان چیست؟
او اشاره کرد: با توجه به اینکه آقای فیاضی در جامعه معلمان نبوده و سابقه تدریس در مدارس دولتی را ندارد، در برنامههای خویش به مسائل اولویت دار و آسیبزا اشاره کردهاند و کارهایی هم اعلام شده اما انتظار میرفت با توجه به سابقه شما در سازمان پژوهش مجلس برنامههای عملیاتی ارائه کنید. در کل کارنامه عملی اطمینان بخشی برای وزارت آموزش و پرورش از سوی شما وجود ندارد.
محرم زاده گفت: با توجه به اینکه تعدادی از عزیزان و همکاران در مجلس شورای اسلامی میگویند که رییس محترم جمهور سه ماه وقت دارد که وزیر دیگر را معرفی کند پس کاری کنیم که فرصت سوزی نشود، نه اینطور نیست طبق تفسیری که توسط شورای محترم نگهبان از قانون اساسی به عمل آمده است این سه ماه فقط یکبار است. بنابراین بعد از اینکه عزیزان به وزیر پیشنهادی رای نخواهند داد انشالله ریاستجمهوری به زودی نفر جدید را معرفی خواهد کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: چرا برای انتخاب مدیریت نهادهای شهرستانی کنکاشهای زیادی میشود اما برای نظام وزارتخانهای به این اندازه مهمی کنکاش وجود ندارد. مردم از لحاظ اقتصاد و معیشت دچار مشکل هستند ضمن اینکه با رتبهبندی معلمان باید در اولویت کار مجلس و دولت قرار بگیرد.
∎