شناسهٔ خبر: 50819436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

برف و کولاک در راه استان قزوین

کارشناس هواشناسی استان قزوین از بارش برف و باران در ارتفاعات استان و احتمال کولاک در گردنه‌های استان از اواخر وقت امروز تا ظهر فردا خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان گفت: امروز با گذر سامانه بارشی همراه با نفوذ زبانه‌های پرفشار در برخی مناطق استان بویژه ارتفاعات شمالی بارش باران و برف پیش بینی می‌شود که بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به‌صورت برف خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان قزوین ادامه داد: وزش بادهای شدید و نسبتا شدید و کاهش محسوس دما تا ظهر فردا پیش بینی می‌شود، به صورتی که بامداد فردا کمینه دما در بیشتر مناطق استان در محدوده صفر خواهد بود.

وی عنوان کرد: باتوجه به لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی، لازم است رانندگان در ترددهای درون شهری و برون شهری جانب احتیاط را رعایت کرده و از تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند؛ همچنین از حضور در مناطق کوهستانی و ورزش‌هایی مانند کوهنوردی اجتناب شده و مصرف حامل‌های انرژی نیز مدیریت شود.

آخوندی گفت: کمینه دمای استان بامداد امروز با 2 درجه در آوج و بیشینه دما نیز ظهر دیروز با 20 درجه در رازمیان به ثبت رسید؛ دمای قزوین نیز بین 3 و 13 درجه در نوسان بود.

نظر شما