شناسهٔ خبر: 50817213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: درسال‌جاری مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌دار به حوزه مشاغل خانگی تخصیص یافته و متقاضیان به بانک‌های عامل از جمله بانک رفاه و بانک توسعه تعاون معرفی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رامین صادقی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درسال‌جاری مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌دار به حوزه مشاغل خانگی تخصیص یافته که باعنایت به تعهداشتغال شهرستان‌ها و مرکز استان تقسیم و متقاضیان به ترتیب اولویت ثبت نام جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل از جمله بانک رفاه و بانک توسعه تعاون معرفی شده‌اند.

 وی افزود: استان اردبیل دارای ۴۴ هزار نفر بافنده فعال فرش دستباف بوده که از این تعداد حدود ۷ هزار و ۲۴۳ نفر بیمه شده تامین اجتماعی و بیش از ۳۷ هزار نفر نیز به صندوق بیمه اجتماعی قالیبافان روستاییان، عشایر و کشاورزان (براساس تفاهم نامه) معرفی شده‌اند و متقاضیان بیمه تکمیلی نیز توسط اتحادیه صنفی بدون محدویت به بیمه ایران معرفی می‌شوند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: ۷۴ فقره مجوز مشاغل خانگی پشتیبان  و ۱۴ هزار و ۴۱۹  فقره نیز به صورت مستقل با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی صادر گردیده است.

تولید سالانه ۹۰ هزار متر مربع فرش در اردبیل

صادقی تصریح کرد: بافندگان فرش دستباف در سطح استان اردبیل با تولید سالانه ۹۰ هزار متر مربع و با اشتغال بیش از ۴۴ هزار نفر به بافت انواع فرش و تابلو فرش نفیس مشغول فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان فرش دستباف صرفا در سال ۱۳۹۹ به میزان ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌دار به تعداد ۴۰۰ نفر و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۲۵۰ نفر تک‌باف و برای هر نفر یک‌صد میلیون ریال پرداخت شد. 

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: افرادی که در بخش‌های مختلف هنرصنعت فرش و رشته‌های مرتبط از جمله تأمین مواد، طراحی، رنگرزی، رفوگری، فروش محصولات و مواداولیه مشغول فعالیت هستند، حمایت می‌شوند تا در نهایت کیفیت تولیدات فرش دستباف در استان ارتقاء یابد.

انتهای پیام/3463/

نظر شما