شناسهٔ خبر: 50811489 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نکونام: فولاد خوزستان را با قلبم انتخاب کردم

تهران- ایرنا- سرمربی ‌تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: خوزستان و فولاد را خانه خود می‌دانم و باوجود پیشنهادات دیگری که داشتم، باز هم فولاد را با قلبم انتخاب کردم؛ امیدوارم با بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها، جشن قهرمانی فصل گذشته جام حذفی را در حضور آنان برگزار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جواد نکونام که بعد از قهرمانی با فولاد خوزستان در فصل گذشته جام حذفیِ کشور، از هدایت این تیم کنار رفته بود، بعد از برکناری «عبدالله ویسی» طی توافق مجدد با مدیران این باشگاه به عنوان سرمربی تیم جنوبی انتخاب شد.

نکونام در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود پس از بازگشت به فولاد، از برنامه‌ها و شرایط این تیم سخن گفته‌است.

ستاره اسبق تیم ملی ایران معتقد است که مجموعه فولاد باید با شعار «ازخودگذشتگی» باردیگر این باشگاه را تبدیل به باشگاهی قدرتمند کند. وی بر این باور است که با توجه به فشردگی رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا، این تیم باید تقویت شده و همه با تمام توان خود کار کنند. 

با قلبم فولاد را انتخاب کردم

نکونام در ابتدا با قدردانی از مسوولان باشگاه فولاد به‌دلیل اعتماد دوباره به وی اظهار داشت: خوزستان و فولاد را خانه خودم می‌دانم. با وجود پیشنهادات دیگری که داشتم، با قلبم این باشگاه را انتخاب کردم. یکی از دلایلی که باعث شد دوباره به فولاد بیایم حس مسوولیتی بود که نسبت به این باشگاه و طرفدارانش دارم. یکی از زیباترین لحظات زندگی‌ام، قهرمانی در جام حذفی سال گذشته بود، به این دلیل که توانستم لبخند را روی لبان مردم مظلوم خوزستان ببینم. دوست دارم در زندگی‌ مربیگری‌ام دست کم یک بار دیگر این صحنه تکرار شود و دوباره لبخند را روی لبان خوزستانی‌ها ببینم. می‌دانم فولاد زندگی خیلی از آنهاست. این مسوولیت ما را دو چندان می‌کند. 

هواداران در جشن‌ها غایب بودند

وی افزود: امیدوارم هرچه زودتر درهای ورزشگاه‌ها باز شود و هواداران بی‌نظیر فولاد را در ورزشگاه همراه‌مان داشته باشیم. ما در زمان کرونا دو جشن بزرگ داشتیم؛ یکی جشن صعود به آسیا و دیگری جشن قهرمانی جام حذفی. اما هر دو در غیاب هواداران‌مان که صاحبان اصلی این افتخارات هستند، برگزار شد و حسرت این اتفاق در دل من و بازیکنان ماند. امیدوارم امسال در بازی‌ها نفس گرم مردم خوزستان را از نزدیک در ورزشگاه خانگی‌مان احساس کنیم و از حضورشان انرژی بگیریم و در پایان فصل تلافی دو جشنی که در غیاب‌شان برگزار کردیم را در آوریم.

باید از خودگذشتگی داشته باشیم

نکونام ادامه داد: بازی با صنعت نفت محک خوبی برای تیم بود و نشان داد که برای رسیدن به آمادگی مدنظر که فصل قبل داشتیم، چقدر کار داریم. متاسفانه دوران طلایی آماده‌سازی پیش فصل را تیم از دست داده و برای جبران این عقب افتادگی باید کار زیادی انجام دهیم. هر تیمی که لیگ را خوب شروع کرده، در تمرینات پیش فصل تمرینات جدی داشته اما فولاد این زمان را از دست داده است. از همین بدو ورود یک شعار در تیم داریم؛ از خودگذشتگی به خاطر فولاد. برای شاد کردن دل مردم خوزستان باید از خودگذشتگی داشته باشیم. باید تا می توانیم تمرین کنیم، کار کنیم و همه چیز را روی برنامه پیش ببریم. در شروع فصل عقب افتاده‌ و باید تک تک امتیازات از دست رفته را به دست بیاوریم. به لحاظ بدنی عقب هستیم. اگر به بازی‌های دو فصل گذشته فولاد دقت می‌کردید ما از دقیقه ۷۰ به بعد مشکل بدنی نداشتیم و یکی از دلایل موفقیت ما همین بود.

نگاه جدی به آکادمی فولاد خواهیم داشت

هافبک اسبق تیم فوتبال استقلال اضافه کرد: چند بازیکن اثرگذار و خوب را از دست دادیم. به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات جای خالی این بازیکنان پر نشد. البته شاکله تیم همان قهرمان جام حذفی است. این بازیکنان در عمل ثابت کرده‌اند توانایی کارهای بزرگ را دارند و نیازی به گفتن من نیست. به این بازیکنان باور دارم که با کار و تلاش سخت توانایی تکرار موفقیت‌های گذشته را دارند. مثل دو سال گذشته که سعی کردیم بهترین بازیکنان آکادمی فوتبال را به تیم بزرگسالان بیاوریم، امسال هم نگاهی جدی به این مسئله داریم.

نظر شما