شناسهٔ خبر: 50810787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارسال 23000 چادر امدادی و 5000 تخته موکت به مناطق زلزله زده هرمزگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: 2 هزار و 700 دستگاه چادر امدادی و پنج هزار تخته موکت توسط 23 کامیون و تریلر از هلال احمر استان فارس به مناطق زلزله زده جنوب کشور ارسال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین درویشی از اعزام چهار تیم تخصصی و عملیاتی اسکان اضطراری به مناطق زلزله زده استان هرمزگان خبر داد و اظهارداشت: در پی وقوع 2 زمین لرزه 6.4 و 6.3 ریشتری در استان هرمزگان کلیه نیروهای امدادی و عملیاتی شعب سراسر استان فارس به حالت آماده باش کامل درآمده و بر اساس درخواست سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور تیم های تخصصی اسکان اضطراری این جمعیت جهت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر از این حادثه به استان هرمزگان اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه فارس به عنوان استان معین هرمزگان در حوادث غیرمترقبه می باشد اظهار کرد: 2 هزار و 700 دستگاه چادر امدادی و پنج هزار تخته موکت توسط 23 کامیون و تریلر از هلال احمر استان فارس به مناطق زلزله زده جنوب کشور ارسال شد.

وی افزود: یک دستگاه بالگرد این جمعیت نیز به استان هرمزگان اعزام تا در روند امدادرسانی نیز تسهیل صورت پذیرد. همچنین فرماندهی عملیات امداد و نجات این استان در مناطق زلزله زده توسط معاون امداد و نجات هلال احمر فارس که هم اکنون در منطقه حضور دارد انجام می گیرد.

درویشی ادامه داد: کلیه نیروهای امدادی و ستادی جمعیت هلال احمر فارس نیز به حالت اماده باش سراسری درآمدند و تیم های تخصصی بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) این جمعیت آمادگی لازم را جهت اعزام به مناطق را دارا می باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از آمادگی تیم های حمایت‌های روانی در حوادث و بلایا نیز خبر داد و اعلام کرد: در صورت درخواست جمعیت هلال احمر مرکز تیم‌های حمایت‌های روانی معاونت امور جوانان این دستگاه نیز به استان هرمزگان اعزام می شوند.

انتهای پیام/م/ی

نظر شما