شناسهٔ خبر: 50808758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ظرفیت استان یزد در تولید محصولات امنیت سایبری کشور

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از ظرفیت قابل توجه زیست بوم ICT این استان در تولید محصولات و خدمات داخلی امنیت سایبری مورد نیاز کشورخبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضاپاکدل با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه امنیت اطلاعات و تعدد شرکت‌های دارای گواهینامه امنیت اطلاعات، ضمن اعلام حمایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از شرکت‌های فعال در حوزه امنیت اطلاعات، حضور بخش خصوصی متخصص دارای مجوز فعالیت در حوزه امنیت اطلاعات را فرصتی مناسب برای بکارگیری ظرفیت‌های فنی تخصصی این حوزه در جهت ارتقای امنیت اطلاعات، رفع آسیب پذیری‌ها و افزایش بازدارندگی استان و کشور در برابر تهدیدات سایبری دانست.

پاکدل افزود: در راستای اجرای طرح امن سازی زیر ساخت‌ها در فضای سایبری، دستگاه‌های دولتی با استفاده از توانمندی شرکت‌های بومی دارای گواهینامه افتا، ضمن افزایش سطح امنیت فضای تبادل اطلاعات حوزه کاری خود و اطمینان از تداوم فعالیت و کسب و کار، زمینه توسعه محصولات داخلی، اشتغال فارغ التحصیلان و متخصصین این حوزه و رشد اقتصاد دیجیتال را فراهم می‌کنند.

منشادیان رییس هیئت مدیره شرکت کی پاد، با اشاره به این که عمده فعالیت کی پاد در حوزه محصولات ضد باج افزار و تست نفوذ است، گفت: شرکت کی پاد با بررسی و نیازسنجی بازار و توجه به وابستگی سازمان‌ها به خدمات شبکه و فناوری اطلاعات و آمیخته‌شدن مولفه‌های مختلف حوزه کسب‌وکار به حفظ امنیت اطلاعات به عنوان زیر مجموعه از گروه تعاونی پیشگامان در استان و خارج از استان یزد، فعالیت دارد.

بر اساس این گزارش در این نشست، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطاعات استان یزد، غلامرضا صمصامی رئیس مرکز راهبردی افتا استان، منشادیان رییس هیئت مدیره شرکت پیشگامان (کی پاد) و کارشناسان مرتبط حضور داشتند.

نظر شما