شناسهٔ خبر: 50808034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح واکاری در ۸۰۰ هکتار از جنگل‌های باشت

خبرگزاری صداوسیما

با هدف تقویت منابع جنگلی، طرح واکاری در ۸۰۰ هکتار از مناطق جنگلی شهرستان باشت انجام می‌ شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: به منظور تقویت منابع جنگلی امسال عملیات واکاری با استفاده از نهال با بذر در ۸۰۰ هکتار از مناطق جنگلی این شهرستان انجام می‌ شود.

سید حمید حسینی افزود: این میزان عرصه طبیعی باشت سال گذشته با هدف توسعه پوشش گیاهی با کشت بذر یا نهال، جنگل کاری شده بود، اما به دلیل کاهش بارش باران و رطوبت خاک بخشی از بذر‌ها ثمری نشد.

وی اضافه کرد: با انجام عملیات واکاری که با گونه‌هایی مانند بادام، بلوط و یونجه وحشی انجام می‌شود بخش‌های باقی مانده سبز و پوشش گیاهی افزایش یابد.

رییس اداره منابع طبیعی باشت بیان کرد: این طرح با هدف اصلاح و توسعه جنگل‌ها و مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و پیشگیری از هدر رفت روان آب‌ها و افزایش نفوذ آب در زمین در سطح جنگل‌ها و مراتع این شهرستان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر ساله بخش قابل توجهی از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان به دلایلی، چون آتش سوزی و قاچاق چوب دچار خسارت می‌شود اجرای کاشت بذر در جنگل‌ها به حفظ این سرمایه‌های خدادادی کمک می‌کند.

واکاری به کشت بذر یا کاشت دوباره نهال می‌گویند و زمانی انجام می‌شود که به دلایلی مانند نبود بارندگی و رطوبت کافی در خاک، امراض و آفات گیاهی وقوع سرما و تگرگ، گیاه سبز نشده باشد.

نظر شما