شناسهٔ خبر: 50802739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

گزارش بذرپاش به نمایندگان درباره اجرای بودجه ۱۴۰۰

اقتصاد ایران: عضو هیئت رئیسه مجلس جزئیات جلسه روسای کمیسیون‌های تخصصی و هیئت رئیسه با بذرپاش رئیس دیوان محاسبات را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه مشترک امروز روسای کمیسیون‌ها با هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت:این جلسه با ریاست آقای قالیباف و با حضور رئیس دیوان محاسبات برگزار و در این جلسه مسئولان دیوان گزارشی درباره عملکرد 6 ماهه اول سال از اجرای بودجه به اعضا ارائه دادند.

وی با بیان اینکه در این گزارش مطرح شد که بخشی از احکام بودجه در 3 ماه اول سال که مربوط به دولت قبل بوده و همچنین در دولت بعدی آن طور که باید و شاید اجرایی نشده است، گفت:طبق گزارش از 410 حکم بودجه سال 1400 و در بین 3700 دستگاه اجرایی، تنها 82 حکم یعنی حدود 20 درصد به طور کامل اجرا شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد:238 حکم یعنی 58 درصد به طور ناقص اجرا شده و بالغ بر 100 حکم به طور کلی اجرا نشده که حدود 22 درصد می‌شود. همچنین یک دوم آیین‌نامه‌های اجرایی نیز تهیه نشده که این آمار خوبی نیست.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: این آمار نشان دهنده این است که برخی از مسئولان اجرایی توجه کافی و لازم را به اجرای قانون ندارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: در این جلسه مطرح شد که هر یک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بر اساس احکامی که مربوط به حوزه آنها می شود که اجرایی نشده و یا ناقص اجرا شده را بررسی کنند و در قالب تبصره یک ماده 45 آیین‌نامه داخلی پارلمان گزارش آن را به مجلس دهند.

نماینده شاهین‌شهر به تقویت رویکرد نظارتی مجلس یازدهم  اشاره کرد و  گفت: قرائت و رسیدگی به این گزارشات در روزهای سه شنبه برای اثر بخشی بیشتر در دستور جلسه علنی قرار می‌گیرد.

نظر شما