شناسهٔ خبر: 50799948 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دوربین‌های مداربسته با تحلیل هوشمند برای اولین بار در کشور تولید شد

تهران- ایرنا- دوربین‌های مدار بسته برخوردار از تحلیل هوشمند که برای مراکز حساس امنیتی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد برای نخستین بار به همت فعالان فناور یک شرکت دانش‌بنیان طراحی و تولید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، جواد جرجانی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص این دستاورد گفت: دوربین های مدار بسته و سامانه‌های ذخیره‌ساز این دوربین ها کاملا داخلی تولید شد.

وی افزود: این تجهیزات در داخل شرکت طراحی شده و قطعه گذاری‌ها نیز توسط متخصصان این مجموعه به مرحله تولید رسید.

این فناور یادآور شد: با توجه به پیشرفت فناوری و تهدیدهای امنیتی احتمالی، نیاز است دوربین‌های مدار بسته‌ای تولید شود که بتواند به صورت هوشمند امنیت مراکز حساس را تامین کند، یکی از مهم‌ترین مزیت های فناورانه محصول تولید شده نسبت به سایر دوربین های مدار بسته موجود، این است که با توجه به نیاز مشتری، شخصی سازی شده و امکان توسعه محصول وجود دارد، محصولاتی خاص که سازگار با نیاز مشتری است.

جرجانی ادامه داد: بزرگ‌ترین ویژگی این شرکت دانش‌بنیان، این است که با توجه به شرایط جغرافیایی موجود در کشور، می‌توان دوربین‌های مداربسته را تولید کرد،  این محصول با خیلی از برندهای مطرح دنیا برابری می کند.

وی خاطرنشان کرد: در داخل کشور شرکتی وجود ندارد که این محصول را با فناوری‌های به کار رفته و این کیفیت، طراحی و تولید کند، اما شرکت‌هایی هستند که قطعات را وارد و صرفاً قطعات را مونتاژ می کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان همچنین گفت: حراست و مراقبت مکان ها از هجوم خارجی و داخلی و تصمیم‌گیری‌های سطح پایین برای همکاری با واحدهای حراست به وسیله این دوربین ها امکان پذیر می شود، همچنین تشخیص و شناسایی صورت درهای ورودی، جلوگیری از ورود به مجموعه در ساعات غیرکاری و نفوذ نیافتن به مکان های حفاظت شده، از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

جرجانی افزود: در مراکزی مثل مراکز تجاری و فروشگاه‌ها با توجه به حساسیت این مراکز و اماکن، می‌توان ترکیبی از موارد هوشمند و پایه را انتخاب و استفاده کرد،  این دوربین‌ها توانایی برداشت تصویری دقیق و صحیح از صحنه مورد نظر، توانایی برداشت تصویر در شرایط نوری سخت و دشوار، شرایط آب و هوایی نامناسب و تحلیل هوشمند برخوردار هستند.

وی قیمت تمام شده این محصول به نسبت نمونه های مشابه خارجی را ۴۰ درصد پایین تر عنوان کرد و اظهار داشت: این محصولات تاکنون به دلیل شرایط تحریمی کشور و با توجه به امنیتی بودن موضوع، شرایط صادرات را نداشته است.  

این فناور درباره مهم ترین شرایط تسهیل صادرات گفت: در حال حاضر مسیر خرید از کشورهای خارجی، دشوار شده است و علاوه بر این در داخل کشور هم یک خود تحریمی داریم و باید در داخل به ارگان های زیادی پاسخگو باشیم تا بتوانیم محصولی را به کشور وارد کنیم.

جرجانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواست در کنار معافیت‌ها و حمایت‌های مالی زمینه را برای تسهیل روند تولیدات و رفع موانع قانونی فراهم کند.

نظر شما