شناسهٔ خبر: 50793760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصویب بودجه ۱۴۰۱ دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: نمایندگان ضمن بررسی مشکلات اعتباری نیروگاه‌های هسته‌ای با حضور معاونان سازمان انرژی اتمی، بودجه سال ۱۴۰۱ دیوان محاسبات کل کشور را تصویب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح در تشریح نشست عصر دیروز این کمیسیون افزود: پیشنهادات در خصوص بودجه دیوان محاسبات کل کشور برای سال ۱۴۰۱ در این جلسه با حضور کارشناسان دیوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این موضوع طی دو جلسه گذشته نیز مطرح و نمایندگان ایرادات و انتقادات خود را نسبت به آن اعلام کرده بودند.
وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد، براساس بودجه سال جاری رشد مختصری در حوزه‌های مشخص در بودجه دیوان محاسبات انجام شود. به طور مثال به دلیل بررسی عملکرد دستگاه‌ها و اینکه دیوان محاسبات طی دو سال گذشته تلاش کرده گزارش‌های تفریغ بودجه سنواتی و حتی چند ماه سال جاری را بسیار زودتر از ادوار گذشته به مجلس ارائه کند، می‌توان مقداری به اضافه کاری مدیران، کارشناسان و ... افزود.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس تاکید کرد: البته به دیوان محاسبات توصیه شد به جای پرداخت اضافه کاری، اقدام به جذب نیرو‌های جوان دارای تخصص در حوزه دیوان کند و در نهایت بودجه سال ۱۴۰۱ برای آن‌ها تصویب شد.
مفتح تصریح کرد: در بخش بعدی جلسه دو طرح انجام پروژه‌های زیربنایی با تهاتر نفت خام که در توسعه کشور اثرگذار هستند، بررسی و مقرر شد، هر دو پیشنهاد در کمیته اقتصادی کمیسیون تجمیع و در صحن کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و تصویب شود تا بتوان آن را به صورت یک تبصره در بودجه سال آینده قرار داد.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: در ادامه جلسه کمیسیون، معاونان سازمان انرژی اتمی برای بررسی مشکلات اعتبارات (منابع و مصارف) نیروگاه‌های هسته‌ای کشور حضور یافتند البته از رئیس سازمان برای این جلسه دعوت بعمل آمده بود که به دلیل حضور در جلسه هیئت دولت نتوانست حضور یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما