شناسهٔ خبر: 50793327 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران به فرانسه

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در هشتمین اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریایی به فرانسه سفر کرد.

صاحب‌خبر -

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای فرانسه خود و برای شرکت در هشتمین اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند (آیونز) به فرانسه سفر کرده است.

امیر دریادار شهرام ایرانی پیش از این اجلاس درباره اهدف سفرش گفت: محوریت اجلاس آیونز بحث امنیت اقیانوس هند است که کشور‌های حاشیه این اقیانوس در ابعاد مختلف به ویژه مقابله با دزدی دریایی، ایمنی دریایی و کمک رسانی به شناور‌هایی که در اضطرار قرار می‌گیرند به آن اهتمام دارند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دو سال ریاست اجلاس آیونز را بر عهده داشت و هم اکنون نیز ریاست کمیته امنیتی را بر عهده دارد افزود: در این اجلاس ما با دو هدف حضور پیدا کرده ایم؛ نخست ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته امنیتی و برنامه‌های آینده از جمله برنامه ریزی برای برگزاری رزمایش دریایی در قالب کشور‌های حاشیه اقیانوس هند و در کنار آن کتابی نوشته ایم که زبان مشترک برای انجام عملیات در دریا خواهد بود. امیر دریادار ایرانی گفت: همچنین جمهوری اسلامی ایران سندی را آماده کرده است و در این اجلاس به فرماندهان نیرو‌های دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند ارائه می‌کند که در آن به بحث امنیت این پهنه آبی شکل و قواره خواهد داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: آنچه در حاشیه اجلاس آیونز دنبال خواهیم کرد برگزاری دیدار‌های دو جانبه، سه جانبه و چند جانبه با اولویت بیشتر ارتقای سطح روابط دریایی خواهد بود. وی زبان دریا را زبان مشترک همه کشور‌ها برشمرد و گفت: شرایط خود دریا شرایطی است که امنیت و صلح را به جهان دیکته می‌کند و همه کشور‌ها بدون واسطه می‌توانند در کنار همدیگر قرار گیرند. امیر دریادار ایرانی افزود: جمهوری اسلامی ایران در یک دهه گذشته به جهانیان نشان داد این توانمندی را دارد که به خوبی و با اقتدار امنیت را در شمال اقیانوس هند برقرار نماید. فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این فعالیت راهبردی نداجا همواره مورد توجه سازمان‌های بین المللی قرار گرفته و این مهم به برکت فرمانی است که ما از دست فرماندهی معظم کل قوا دریافت کردیم و ابلاغ شد که به طور ویژه در مقابله با تروریسم دریایی حضور جدی داشته باشیم که با اقتدار در حال انجام است.

نظر شما