شناسهٔ خبر: 5079136 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جشنواره هلال و رسانه برگزیدگان خود را شناخت/ تقدیر از ایکنا

گروه جامعه: با معرفی آثار برتر رسانه‌ای در حوزه هلال احمر، امروز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه دومین جشنواره هلال و رسانه به کار خود پایان داد که در بخش یادداشت، خبرگزاری ایکنا حائز رتبه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مراسم اختتامیه دومین جشنواره هلال و رسانه که امروز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه با حضور سید امیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر، داوران جشنواره و فعالان رسانه‌ای حوزه هلال احمر برگزار شد، یادداشت «کلاس‌های تخصصی همدلی و همزبانی؛ اینبار فقط از خودمان الگو می‌گیریم» از خبرگزاری ایکنا حائز رتبه سوم شد.

در ابتدای این مراسم، وحید رحمتی، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه 374 اثر در پنج قالب به این جشنواره ارسال شده بود، گفت: سال گذشته قرار بود این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود که بسترهای این کار فراهم نشد و ما می‌دانیم که ضعف ما در اطلاع‌رسانی است.

حرکت به سمت تحقق هدف تسکین آلام بشری و تأمین احترام انسان‌ها

وی تصریح کرد: وظیفه هلال احمر تنها کمک به مردم در هنگام بروز بلایا نیست بلکه تسکین آلام بشری و تأمین احترام انسان‌ها از وظایف هلال احمر و صلیب سرخ است که تلاش داریم به سوی این هدف حرکت کنیم.

در ادامه مراسم سید امیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر طی سخنانی اخلاق را گمشده جهان امروز دانست و گفت: بشر طی هزاران سال از جهات مختلف پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته اما در اخلاق پیشرفت نکرده است. بر همین اساس بشر نیاز به هدایت در زمینه اخلاق دارد.

وی ادامه داد: حتی در شورای حکام صلیب سرخ جهانی هم شاهد بودیم که نمایندگان برخی کشورها طوری رفتار می‌کردند گویی هیچ اتفاقی در یمن در حال وقوع نیست یعنی حتی در سازمانی که معتقد است مرزی وجود ندارد هم مباحث سیاسی در عملکرد‌ها تأثیرگذار هستند.

ضیائی با تأکید بر اینکه هرقدر اخلاق‌مدار باشیم دین‌مدار هستیم، گفت: تفاوت یک جامعه متدین با یک جامعه غیر متدین در پایبندی به اخلاق است و پیامبر ما پیامبر اخلاق و صلح بوده‌اند و ما را نیز به رعایت اخلاق دعوت کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه لازم است رسانه‌ها نیز اخلاق را رعایت کنند، گفت: جریان آزاد اطلاعات نقش مهمی در مردم‌سالاری دارد و لازم است رسانه‌ها با تکنیک‌ها و فناوری‌های جدید اطلاع‌ رسانی آشنا باشند تا بتوانند به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: جمعیت هلال احمر یک نهضت جهانی است و 189 کشور عضو آن هستند؛ این سازمان بزرگ‌ترین سازمان داوطلبانه جهان است و بیش از 90 سال است که جمعیت هلال احمر در ایران فعال است اما نتوانسته‌ایم فعالیت‌‌های خود را به مردم به خوبی معرفی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای تحقق اهداف و اجرای وظایف هلال احمر باید برنامه‌های این جمعیت به مردم معرفی شود، گفت: رسانه‌ها باید در معرفی اقدامات هلال احمر به مردم به ما کمک کنند و درک متقابل از مأموریت انسان‌شمول هلال احمر توسط رسانه‌ها می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند.

به گزارش ایکنا، حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه معاونت مطبوعاتی به رسانه‌هایی که بخواهند در حوزه ایثار و شهادت منتشر شوند علاوه بر اینکه به درخواست آنها در هیئت نظارت بدون نوبت رسیدگی می‌کند، به آنها یارانه مطبوعاتی سه برابری هم می‌دهد، گفت: فعالیت هلال احمر نیز جزو مباحث مرتبط با ایثار و شهادت است چرا که ایثار منحصر به میدان جنگ نیست.

یادداشت برگزیده ایکنا را اینجا بخوانید!