شناسهٔ خبر: 50789584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

کتابداران فرهیختگانی خلاق و پرتلاش در راه اعتلای فرهنگ هستند

در آستانه هفته کتاب، مدیرکل و جمعی از کارکنان کتابخانه های عمومی استان با حضور در دفتر آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج با وی دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد، در آستانه هفته کتاب، یاسر رحیمیان، مدیرکل و جمعی از کارکنان کتابخانه های عمومی استان با حضور در دفتر آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج با وی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار، مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله این اداره کل گفت: اگر چه کتابخانه های عمومی به علت شیوع بیماری کرونا به صورت فیزیکی تعطیل بود ولی با برنامه ریزی درست و مدون، نهاد کتابخانه های عمومی کشور کار فرهنگی را به فضای مجازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی کشاند و شاید به جرات بتوان گفت که این فعالیت در فضای مجازی تجربه گرانبهایی برای فعالیت و مشارکت کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی بود.
 یاسر رحیمیان تصریح کرد: بیش از ۴۵۰۰ برنامه فرهنگی در یکسال گذشته در بستر فضای مجازی کتابخانه های عمومی استان درموضوع ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شده است.



وی با اشاره برگزاری بیش از ۵۴۰ برنامه فرهنگی در ۶۶ کتابخانه عمومی استان در هفته کتاب امسال، افزود: شعار هفته کتاب امسال «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» است که کتابداران کتابخانه های عمومی با برگزاری بیش از ۵۴۰ برنامه فرهنگی شامل، نشست های کتاب خوان، جمع خوانی کتاب، برپایی نمایشگاه های کتاب، رونمایی کتاب، قصه گویی و مسابقات نقاشی و کتابخوانی در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و افتتاح ساختمان جدید کتابخانه عمومی خاتم الانبیا شهرستان گچساران، این هفته را گرامی خواهند داشت.
آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج در این دیدار ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) و تبریک فرارسیدن هفته کتاب گفت: کتاب، گنجینه ای است که حاصل زحمات فراوان علمی ادیبان، فرهیختگان و دانشمندانی است که در اختیار بشر قرار داده اند، تا بشر بتواند دانش خود را به نسل های بعدی انتقال دهد. کتاب به منزله پلکانی است که انسان را به بام تعالی می رساند و هر چه انسان بیشتر مطالعه کند به عرش کبریایی نزدیک تر خواهد شد و در خدمت به خلق خدا بیشتر خواهد کوشید.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش کتابداران و کتابخانه ها در توسعه و پیشرفت جامعه بیان داشت: کتابداران کتابخانه ها فرهیختگانی خلاق و پرتلاش در راه اعتلای فرهنگی هستند و باید با معرفی و در اختیار نهادن کتاب های مفید و آموزنده به مردم در راه پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه موثر باشند.
امام جمعه شهر یاسوج افزود: امروزه فضای مجازی فکر و ذکر کودکان، نوجوانان و جوانان و همه خانواده را درگیر خود کرده است. تمام دستگاه های فرهنگی به ویژه کتابخانه ها باید در تولید محتوای غنی، در کنار استفاده از کتابخانه به صورت فیزیکی، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز فعالیت داشته باشند و از این فرصت استفاده کنند و تهدید نسل کنونی را به فرصت تبدیل کنند.
آیت الله سید نصیر حسینی در پایان اظهار داشت: بحث ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، فرهنگ خرید کتاب و ورود کتاب به خانواده ها بسیار حائز اهمیت است. شاید قالب کتاب الکترونیکی شده باشد اما باید همچنان فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را ترویج کرد.
در پایان این دیدار از پوستر بیست و نهمین دوره هفته کتاب رونمایی شد.

برچسب‌ها:

نظر شما