شناسهٔ خبر: 50788862 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

زمین لرزه‌هایی به قدرت 6.3 و 6.4 ریشتر هرمزگان را لرزاند

دو زلزله در یک دقیقه

صاحب‌خبر -
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان در جنوب کشور دستور فوری صادر کرد.
ساعاتی قبل، دو زلزله پشت‌سرهم با فاصله یک دقیقه جنوب ایران به مرکز بندرعباس را لرزاند. نخستین زلزله 6.4 ریشتر بود که ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه امروز یکشنبه ۲۳ آبان در شمال بندر عباس در عمق 18 کیلومتری رخ داد و دومین زلزله یک دقیقه بعد به بزرگی 6.3 ریشتر در عمق 10 کیلومتری به وقوع پیوست. این زلزله‌ها در مناطقی از استان بوشهر، کرمان و جنوب استان فارس نیز احساس شد، پس از وقوع 2 زلزله، زمین‌لرزه‌های دیگری با قدرت کمتر استان هرمزگان را لرزاند.
دقایقی بعد از وقوع زلزله ،رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در ارتباط با زمین‌لرزه 6.4 ریشتری بیان داشت: فعلاً کانون زمین‌لرزه جزیره قشم در لافت اعلام شده است و در حال ارزیابی جزیره هستیم. بعد از وقوع این زمین‌لرزه، در استان هرمزگان وضعیت قرمز اعلام شد و تیم‌های ارزیاب برای برآورد خسارت احتمالی به منطقه اعزام شدند. مهدی ولی‌پور با بیان اینکه 6 تیم عملیاتی به منطقه زلزله‌زده اعزام شده‌اند، تأکید کرد: در حال ارزیابی خسارات اولیه زلزله هستیم. همچنین استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمان به حالت آماده‌باش کامل درآمدند. رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین خبر داد بر اثر زلزله ۶.۴ ریشتری در جنوب کشور تا کنون یک نفر به دلیل سقوط از تیر چراغ برق جان باخته است.
به گزارش تسنیم ،جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور نیز با بیان اینکه بعد از وقوع زلزله بلافاصله تیم اورژانس به منطقه اعزام شد، اظهار داشت: برای بررسی دقیق منطقه، یک بالگرد اورژانس نیز به منطقه اعزام شده است و آماده امداد‌رسانی زمینی و هوایی هستیم. وی با بیان اینکه در سطح شهر قشم 4 تیم اورژانس مستقر شده‌اند ولی بحمدلله در این شهر مشکلی نیست، افزود: در حال بررسی منطقه هستیم و به اورژانس استان‌های کرمان، فارس ‌‌و سیستان و بلوچستان آماده‌باش داده‌ا‌یم.
مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان هم گفت: امید می‌رود با توجه به گزارش‌های اولیه این زمین‌لرزه خسارت چندانی در پی نداشته باشد.




برچسب‌ها:

نظر شما