شناسهٔ خبر: 50785128 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چرا دستیارهای رئیس موساد دسته‌جمعی استعفا کردند؟

استعفای ۳ دستیار ارشد رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) همچنان در رسانه‌های عبری زبان بازتاب دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، با وجود آن‌که رسانه‌های رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند استعفای دسته‌جمعی دستیارهای رئیس سازمان جاسوسی این رژیم را به نحوی بازسازی و از سوی دیوید برنیاع، رئیس آن اعلام کنند، اما در ظاهر، امکان پنهان ماندن اختلاف شکل گرفته پس از خروج یوسی کوهن، رئیس سابق و روی کار آمدن رئیس جدید در ژوئن گذشته، وجود ندارد.
 
 
 
 
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره ضمنی به شکست‌های این رژیم در جنگ سایبری، خبر داد که موساد در پی بازسازی سریع و تمرکز جدید بر روی عملیات در فضای سایبری است و در این‌باره از هوش مصنوعی نیز کمک گرفته می‌شود.
 
این رسانه عبری زبان، سعی کرد بدون اشاره به شکست‌های سامانه پدافند سایبری رژیم صهیونیستی در برابر هکر‌ها، اعلام کند که قرار است تکیه بر نیروی انسانی در موساد کم شود و بیشتر بر روی دستگاه‌ها و هوش مصنوعی، تمرکز شود!
 
این موضوع، به ظاهر، مورد اعتراض شماری از مسئولان موساد قرار گرفته است و ۳ تن از آنها به همین دلیل و در مخالفت با آن، استعفای خود را تقدیم کرده‌اند. مدیر ارشد چهارم نیز قرار است در اعتراض به این موضوع که عملکرد موساد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به‌زودی استعفای خود را تقدیم رئیس آن کند.
 
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، اعلام کرد با وجود آن‌که شرح وظایف اصلی موساد، جمع‌آوری اطلاعات میدانی، تهیه پژوهش‌های امنیتی، اجرای عملیات سری برون‌مرزی به‌دست مزدوران و مأموران، مانند ترور، آدم‌ربایی و جمع‌آوری اطلاعات در فضای مجازی است، اما رئیس جدید این سازمان جاسوسی، رویکرد جدیدی در دستور کار خود قرار داده است!
 
آلون بن دیوید، تحلیلگر امور نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم نیز به این بحران پرداخت و آن را یک زلزله و سونامی توصیف کرد که رأس هرم سرویس موساد را در هم کوبیده است.
 
به اعتراف این تحلیلگر صهیونیست، وقتی مدیران ارشد که جایگاه آنها در سطح سرلشکر دسته‌بندی شده است، از موساد خارج شوند، به معنای یک زلزله بزرگ است.
 
بن دیوید، افزود: ما از مدیر واحد فناوری، رئیس واحد جنگ ضد تروریسم و رئیس واحد عملیات‌های میدانی، سازمان‌دهی و به‌کارگیری مأموران (تسومیت) سخن می‌گوییم.
 
چهارمین مسئول موساد که قرار است به‌زودی از مقام خود استعفا کند، فرمانده بخش سیاست‌گذاری راهبرد‌های موساد است که فقط ۶ ماه است در آن‌جا حضور دارد.
 
به اعتقاد تحلیلگر این رسانه صهیونیستی، اختلاف شدید کارشناسان و رئیس موساد، آن است که آنها معتقدند رویکرد او ضربه بسیاری به کارهای این سازمان جاسوسی می‌زند و یگان تسومیت، در چارچوب این تغییر رویه، با مشکل شدید عملیاتی روبرو می‌شود.
 

برچسب‌ها:

نظر شما