شناسهٔ خبر: 50780905 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روسیه: همکاری نظامی و فنی ما با ایران ادامه خواهد داشت

رئیس شرکت تسلیحات نظامی روسیه گفت مسکو با رعایت دقیق قوانین بین المللی و داخلی به همکاری نظامی و فنی خود با ایران ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الکساندر میخف، رئیس شرکت تسلیحات نظامی روسیه به نام روسی «Rosoboroneksport» امروز اعلام کرد مسکو با رعایت دقیق قوانین بین المللی و قوانین داخلی بین دو کشور، به همکاری نظامی و فنی خود با ایران ادامه می‌دهد.

میخف در نمایشگاه نمایش هواپیما‌ها و بالگردهای هوایی دبی ۲۰۲۱ در امارات به جمع خبرنگاران گفت: در مورد چشم انداز همکاری نظامی-فنی با ایران، پاسخ به این نکته ضروری است که تحت هر شرایطی، همکاری‌ها با رعایت دقیق موازین حقوقی فعال در دو کشور، تعهدات بین المللی طرفین و موازین حقوق بین الملل حفظ خواهد شد. 

طبق برنامه جامع اقدام مشترک، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ لغو شد. پیش از آن، ارسال تسلیحات تنها از سوی  شورای امنیت سازمان ملل مجاز بود.

در نوامبر ۲۰۱۵، روسیه قرارداد فروش چهار واحد سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ با ایران را تمدید کرد و در سال ۲۰۱۶ این تجهیزات ارسال شد. قرارداد مشابهی در سال ۲۰۰۷ امضا شد، اما در سال ۲۰۱۰ با تصویب قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر ممنوعیت انتقال تسلیحات به ایران، این قرارداد لغو شد.

به گفته دیمیتری شوگایف، مدیر سرویس فدرال همکاری‌های فنی-نظامی روسیه، مسکو و تهران توافق‌نامه‌های دیگری مانند خرید تجهیزات اطلاعاتی رادیویی از روسیه نیز امضا کردند که با تحریم‌های سازمان ملل مغایرتی نداشت. 

پیشتر، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران به اسپوتنیک گفت که این کشورها در حال مذاکره در مورد طیف وسیعی از محصولات نظامی با توجه به لغو تحریم تسلیحاتی سازمان ملل هستند.

انتهای پیام/

نظر شما