شناسهٔ خبر: 50779237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اهدای اعضای بدن دو بیمار مرگ مغزی در هرمزگان

با رضایت خانواده‌های دو بیمار مرگ مغزی اهل رودان، اعضای بدن این دو بیمار اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس واحد اهدای عضو هرمزگان گفت: این دو بیمار آقای ۲۵ ساله و خانم ۲۲ ساله از رودان بودند که دچار مرگ مغزی شده بودند.
محمود حسین پور افزود: نیما قاسمی جوان ۲۵ ساله در تاریخ سوم آبان با تشخیص کاهش سطح هوشیاری به دنبال تروما، در بیمارستان شهید محمدی بستری و به رغم دریافت مراقبت‌های ویژه، بعد از ۱۶ روز جدال با مرگ در تاریخ ۱۹ آبان مرگ مغزی وی از سوی متخصصان تایید شد.
وی گفت: با رضایت خانواده این جوان، کبد وی برای پیوند به یک بیمار نیازمند عضو پیوندی، توسط جراح اعزامی از شیراز برداشت و به بیمارستان ابوعلی سینا منتقل شد.
مادر رودانی با مرگش نجات بخش سه بیمار دیگر شد
رئیس اهدا عضو استان گفت: مورد دیگر اهدای عضو نیز مربوط به فرزانه صفرپور خراجی، مادر ۲۲ ساله رودانی بود که در تاریخ ۸ آبان با تشخیص کاهش سطح هوشیاری از بیمارستان منوجان به بیمارستان شهید محمدی منتقل و به علت آسیب وارده به سلول‌های مغز وی در تاریخ ۲۲ آبان دچار مرگ مغزی شد.

بیشتر بخوانید؛ اهدای قلب برای نخستین بار در هرمزگان
دکتر محمود حسین پور گفت: بعد از تایید مرگ مغزی فرزانه صفرپور خراجی توسط متخصص داخلی مغز و اعصاب، بیهوشی و پزشکی قانونی، با رضایت خانواده، کبد و کلیه‌های وی برداشت و برای پیوند به بیمارستان ابوعلی شیراز منتقل شد.
از ابتدای سال تاکنون ۱۳ اهدای عضو توسط مردم شریف استان هرمزگان انجام شده که به واسطه این عمل خیر خواهانه، جان بیش از سی و یک بیمار از مرگ قطعی نجات یافت.

نظر شما