شناسهٔ خبر: 50776573 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عقب نشینی کامل نیروهای ائتلاف سعودی از «الحدیده» یمن

منابع یمنی تاکید کردند که ارتش و کمیته‌ های مردمی یمن کل استان الحدیده به غیر از «الخوخه» را از نیروهای ائتلاف سعودی پاکسازی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «المیادین»، منابع یمنی اعلام کردند: تمامی استان های الحدیده به غیر از استان الخوخه از حضور نیروهای ائتلاف سعودی پاکسازی شد.

 

این منابع به المیادین گفتند: عقب نشینی نیروهای ائتلاف سعودی از ساحل غربی به دلیل نگرانی آمریکا و امارات از تحولات اوضاع در استان مأرب که در شمال شرقی صنعا قرار دارد، صورت گرفته است.

 

این منابع افزودند: ائتلاف سعودی پس از آنکه متوجه شد که آزادسازی ساحل غربی، استراتژی بعد از آزادسازی مأرب است، از این ساحل عقب  نشینی کرد.

 

این منابع در ادامه افزودند: نیروهای ائتلاف سعودی با توجه به اینکه شکست نظامی سختی را پیش ‌بینی می‌ کنند، خواهان سازماندهی اوضاع خود در جنوب هستند، همه نیروهای خود از جمله نیروهای طارق صالح و تیپ‌ های غول پیکر را از ساحل غربی استان الحدیده به سمت عدن خارج کرده اند.

 

این منابع گفتند: ارتش و کمیته‌ های مردمی به طور کامل ساحل غربی حدیده را تحت کنترل خود درآورده‌ اند و درگیری‌ها هم‌ اکنون در الخوخه و حیس ادامه دارد.

 

منابع المیادین نیز با اشاره به اینکه پیشروی ارتش و کمیته ‌های مردمی یمن در ساحل غربی به هفتصد کیلومتر رسیده است، تأکید کردند: همه استان الحدیده به غیر از شهرستان الخوخه آزاد شده است.

پایان پیام/43

نظر شما