شناسهٔ خبر: 50770541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری دوره تخصصی امداد و نجات در «قاین»

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان قاین از برگزاری دو دوره تخصصی امداد و نجات در حوادث جاده‌ای و پایه پیش بیمارستانی برای ۴۵ نفر از نجاتگران و امدادگران این جمعیت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قاین، جواد یوسفی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: با هدف افزایش توان علمی و عملیاتی امدادگران و نجاتگران برای مقابله با حوادث احتمالی ۴۵ نفر از امدادگران این شهرستان دوره تخصصی پایه امداد و نجات در حوادث جاده‌ای و پایه پیش بیمارستانی را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: از مجموع امدادگران تعداد ۱۶ نفر به مدت ۵۴ ساعت در دوره تخصصی امداد و نجات جاده‌ای و تعداد ۲۹ نفر به مدت ۴۵ ساعت در دوره پایه پیش بیمارستانی شرکت کرده‌اند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان قاین به سرفصل‌های تدریس شده در این دوره اشاره کرد و افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها با آموزش‌های رهاسازی مصدوم، کار با آمبولانس وست نجات، تریاژ در حوادث، مدیریت صحنه حادثه، فوریت‌های طب داخلی و تثبیت مصدوم آشنا شدند.

یوسفی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۷۵ نفر در دوره‌های آموزشی تخصصی و بیش از ۲۵۰ نفر در دوره‌های آموزشی عمومی شرکت کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان دوره پس از برگزاری آزمون‌های تئوری و عملی، برای قبول شدگان، گواهی دوره صادر می شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

نظر شما