شناسهٔ خبر: 50766486 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضعف حوزه تولید از عوامل قاچاق کالا در سیستان و بلوچستان است

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: پایین بودن هزینه ریسک قاچاق کالا، بیکاری، جوان بودن جمعیت و رشد آن، انزوا جغرافیایی، تفاوت فاحش قیمت بین۲ سوی مرز و ضعف در حوزه تولید از مهمترین دلایل قاچاق کالا در این استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجید محبی دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان   با اشاره به آمار شناورر‌های صیادی و تجاری در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سه هزارو ۸۴۹ شناور دوگانه سوز،۶ هزارو ۸۳ شناور و قایق بنزین‌سوز و سه هزارو ۶۰۰ قایق بدون هویت در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹هزارو ۶۹۸ انبار در سطح سیستان و بلوچستان وجود دارد تصریح کرد: به لحاظ موقعیت جغرافیایی، جمعیت و تعداد شهرستان‌هایی این استان انواع قاچاق در استان وجود دارد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بالاترین ناوگان حمل و نقل درون شهری کشور مربوط به این استان است خاطرنشان کرد: ۱۱ کشتارگاه صنعتی در این استان است که ظرفیت کشتار در روز ۲ هزار دام سنگین و سه هزارو ۵۰۰ دام سبک برای آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/ع

نظر شما