شناسهٔ خبر: 50764833 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار سابق قزوین عنوان کرد:

تلاش برای کاهش چالش‌های کارگری قزوین/ به هیچ عنوان در انتخاب مدیران گروه‌بندی سیاسی نداشتم

استاندار سابق قزوین گفت: وضعیت کارگری استان ملهتب بود که طی چندین ماه برای حل آن تلاش شد و تصمیمات و اقدامات مختلفی در این راستا انجام شد که به رونق تولید کمک کرد و امروز ۶۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته و چالش‌ها کاهش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور در مراسم تکریم و معارفه استاندار قزوین که شامگاه شنبه با حضور وزیر کشور در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، گفت: از اعضای شورای تامین استان که مشاورینی صدیق بودند بویژه از حجت الاسلام‌والمسلمین عابدینی که برای ما محوریت داشت و همچنین تمام مسئولین استان در رده‌های مختلف و احزاب گروه‌های مختلف و اصحاب رسانه کمال تشکر را دارم.

استاندار سابق قزوین ادامه داد: از تمام افرادی که کمک کردند در این شرایط سخت استان را با آرامش اداره کنیم، قدردانی دانم، بویژه از اطلاعات سپاه که در آرامش استان کمک کردند.

وی بیان کرد: صنعتگران استان افسران خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و در آرامش استان نقش داشتند، در روز معارفه من شاهد تحصن‌های کارگری بودیم که سعی شد تا این شرایط بهبود پیدا کند.

جمالی پور افزود: قزوین استانی فزهیخته است و سطح تحصیلکردگان آن بالا است و از این منظر با چالش بیکاری مواجه هستیم؛ اما در زمینه کارگری چالش بیکاری نداریم.

وی عنوان کرد: در حوزه آب شرب و کشاورزی نیز اقدامات مختلفی صورت گرفت و هفت هزار هکتار آبیاری تحت فشار اجرایی شد؛ همچنین منطقه ویژه اقتصادی تاکستان به تصویب رسید که به‌عنوان قطب مهم در اقتصاد استان فعالیت خواهد داشت.

استاندار پیشین قزوین اظهار کرد: سعی کردم از تمام فرصت‌ها استفاده کنم، در انتخاب مدیرانم به‌هیچ عنوان گروه‌بندی سیاسی نداشتم و سعی کردم با حداقل تغییرات از نیروهای انسانی استفاده کنم و شایسته سالاری را سرلوحه کار خود قرار دادم و ثمره این اتفاق انسجام و وحدت مناسب در استان بود که برای استاندار جدید ظرفیتی است که می‌تواند با استفاده از آن اقدامات خوبی را انجام دهد.

وی عنوان کرد: در زمینه تنظیم بازار در استان شاهد اقدامات و تلاش‌های خوبی بودیم و با چالش مواجه نشدیم؛ هچنین قزوین جزء استان‌های امن به شمار آمد و در اتفاقات مختلف ازجمله انتخابات بدون چالش برنامه‌ها اجرا شد.

جمالی پور گفت: برای خدمت به مردم خودم را وقف کردم و از خانواده خودم عذرخواهی می‌کنم؛ چرا که در خیلی از مواقع کنار آن‌ها حضور نداشتم.

در این مراسم از هدایت الله جمالی پور تقدیر شده و محمدمهدی اعلایی به‌عنوان استاندار جدید معارفه شد.

محمدمهدی اعلایی روز یکشنبه ۱۶ آبان در جلسه هیئت دولت به ریاست رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی به عنوان استاندار قزوین در دولت سیزدهم معرفی شد.

پیش از اعلایی، هدایت الله جمالی پور مسئولیت استانداری قزوین را برعهده داشته است که از ششم شهریور ۱۳۹۸ سکان استان قزوین را به دست گرفته بود.

نظر شما