شناسهٔ خبر: 50764820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

۸۰ درصد جامعه هدف استان کرمانشاه دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه حدود ۸۰ درصد جامعه هدف استان دُز اول واکسن کرونا و حدود ۵۹ درصد نیز دُز دوم را ترزیق کرده‌اند، گفت: همچنین به حدود ۸۷ درصد دانش آموزان هم واکسن تزریق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ "هوشنگ بازوند" روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان در سرسرای شهدای دولت استانداری با بیان اینکه با گسترش واکسیناسیون می توان شاهد کاهش محدودیت ها و کنترل کرونا بود، افزود: سلامت عمومی جامعه در گرو مشارکت و همکاری مردم است که البته همه کارکنان دستگاه های اجرایی مکلف به انجام واکسیناسیون برای ایمنی سازی جمعی هستند.

او اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی موظف هستند وضعیت تزریق واکسن کارکنان را بررسی کنند و از حضور کارکنانی که حداقل یک دُز واکسن را نزده اند؛ جلوگیری شود.

وی افزود: با توجه به سویه های ویروس کرونا رعایت توصیه های بهداشتی و فاصله اجتماعی با زدن واکسن نیز الزامی است و علاوه بر مشارکت در امر واکسیناسیون باید شرایط ارائه خدمات بر اساس دستورالعمل باشد و از عادی انگاری جلوگیری شود.

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: به منظور روند بررسی ترزیق واکسن در دستگاه های اجرایی و ادارات، بزودی پایش و ارزیابی دقیقی توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت خواهد گرفت و نتایج بررسی برای اقدام و برخورد به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود. 

بازوند در ادامه گفت:  امروز دیگر هیچ یک از شهرهای استان قرمز نیست و شهرها نارنجی و یا زرد هستند اما ضرورت دارد که مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند؛ زیرا در غیر اینصورت اگر کشور درگیر پیک ششم شود شرایط سختی را پیش رو خواهیم داشت. 

استاندار کرمانشاه با اشاره به نقش موثر واکسن در کاهش آمار میزان فوتی ها، گفت: برای افزایش واکسانسیون در استان اقدام به راه اندازی یک واحد سیار برای ترزیق واکسن در محلات مختلف و به ویژه مناطق محروم کرده ایم و از دستگاه های اجرایی می خواهیم که این طرح را حمایت و پشتیبانی کنند.

بازوند بیان داشت: باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم با افزایش میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی بی شک کاهش بستری ها و فوتی ها را در استان شاهد خواهیم بود.

هم‌اکنون ۴۱۰ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۱۹ نفر کمتر شده که از این تعداد، ۱۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۲۲ نفر آنها وخیم است.

نظر شما