شناسهٔ خبر: 50759163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار هرمزگان: حاکمیت دوگانه در قشم برطرف می‌شود

قشم- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: با تعامل استانداری استان و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد کشور، حاکمیت دوگانه در جزیره قشم برطرف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: بخشی از مشکلات مردم در این جزیره مربوط به همین حاکمیت دوگانه است که با رفع آن موانع توسعه قشم نیز برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث تامین آب مشکلات زیادی در استان هرمزگان وجود دارد و هم اکنون با همکاری سپاه و به وسیله منبع، آب به برخی روستاها منتقل می‌شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه آب در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه ای دارد، تصریح کرد: با مدیریت جهادی مشکل تامین آب را هم در استان و هم در قشم حل می‌کنیم.

صبح امروز با حضور دبیرشورایعالی مناطق آزاد کشور، معاونان، استاندار هرمزگان، ائمه جمعه و جماعت شیعیان و اهل سنت قشم، فرماندار و فرماندهان نظامی و انتظامی، بزرگان و معتمدان جزیره قشم و جمعی از خانواده ایثارگران از خدمات ۶ ماهه علی درویش پور تقدیر شد و افشار فتح‌الهی به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم منصوب شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

نظر شما