شناسهٔ خبر: 50757849 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مباحث فوریتی آموزش و پرورش از نگاه فیاضی

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اجرای رتبه بندی، توجه به مطالبات معوق معلمان و صندوق ذخیره فرهنگیان را از مسایل فوریت دار نظام تعلیم و تربیت دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، مسعود فیاضی، وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش در جمع معلمان، کارشناس ستادی و ادارات، نمایندگان تشکل های فرهنگی و فعالان حوزه تعلیم و تربیت گفت: سرمایه گذاری برای تربیت معلم یک برد به حساب می آید چرا که معلمان می توانند زندگی افراد را تغییر دهند. باید نگاهمان به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تغییر کند و حتی از زیر سنگ شده هم پول پیدا کرده و سرمایه گذاری کنیم.

او با بیان اینکه باید تحولات در مدرسه و کلاس آغاز شود، افزود: باید در مدارس ستاد اجرایی سند تحول راه اندازی کنیم و به شورای مدارس اختیارات جدی بدهیم. 

فیاضی اجرای طرح رتبه بندی را یک مسئله جدی و پر اهمیت دانست و گفت: مجلس پیگیر این موضوع است و هرچه را که تصویب می شود باید با قدرت اجرا کنیم و یکی از مصادیق عدالت اجرای طرح رتبه بندی است و آن پول پاشی نیست و بین نظام پرداخت و تخصص یک تناسب به وجود می آید.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به بحث مطالبات معوق معلمان نیز پرداخت و تصریح کرد: اگر ما حقوق حق التدریس ها را ماه به ماه پرداخت کنیم دیگر معلم نخواهیم داشت. معلمان اضافه کاری های خود را سر ماه نمی گیرند بلکه پس از یک سال حق الزحمه را دریافت می کنند و ما از مجلس خواسته ایم تا ردیف بودجه ای برای حق التدریس ها تخصیص دهد و سپس ببینیم آیا باز با کمبود مواجه هستیم؟ 

فیاضی با اشاره به پیگیری حقوق بازنشستگی بیان کرد: باید برای حل این مشکل حاکمیت و دولت پای کار بیاید و من یک وزیر هستم و همه حاکمیت نیستم و بنده از رییس جمهور درخواست داشته ام تا در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش حضور داشته باشند و وضعیت را ببینند و دستور بدهند.

او در ادامه دانشگاه فرهنگیان را قلب نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: باید دانشگاه فرهنگیان درجه یک باشد و سرمایه گذاری اصلی در این دانشگاه است. هر چقدر هزینه کنیم و بهترین نخبگان را تربیت کنیم یک برد محسوب می شود.  

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکی دیگر از مسایل اولویت دار را صندوق ذخیره فرهنگیان دانست و گفت: برخیمی گفتند قرار بوده در صندوق ذخیره سپرده گذار گفتم؛ گفتم قرار از این نبوده است، 96.5 درصد از بودجه آموزش و پرورش به حقوق فرهنگیان می یابد و 3.5 درصد می ماند که به برنامه چیزی نمی رسد و قطره ای است که به رفاهیات اختصاص می یابد. این رفاهیت باید از کجا تامین شود؟ اگر صندوق ذخیره بتواند با اصلاحات متولی رفاهیات شود، کار تمام است. 

وی همچنین تاکید کرد: ماموریت آموزش و پرورش محدود به خود آموزش و پرورش نیست، باید سایر دستگاه ها هم نقش خود را ایفا کنند. 

او تصریح کرد: اگر قرار است بنده تنظیم گری آموزش و پرورش را در دست بگیرم باید تمرکزم را روی آن بگذارم. باید به جای آنکه وزیر در ستاد حضور داشته باشد باید در مدرسه باشد. باید نظارت را جدی اما اجرا را واگذار کنم.

پایان پیام/260

نظر شما