شناسهٔ خبر: 50750817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وضعیت استان اصفهان در رنگ‌بندی کرونا بهبود یافت

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر بهبود وضعیت استان در آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ گفت: در زمان حاضر هیچ شهرستان قرمز و بسیار پرخطر در استان وجود ندارد و بیشتر آنها در وضعیت زرد (خطر متوسط) هستند.

صاحب‌خبر -

پژمان عقدک، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان مبارکه از وضعیت قرمز و بسیار پرخطر خارج شده است و فقط سه شهرستان در وضعیت نارنجی(پرخطر) و سایر شهرستان‌ها از جمله اصفهان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمان حاضر از نظر رنگ‌بندی همه گیری بیماری کووید-۱۹ نسبت به یک ماه گذشته در وضعیت خوبی قرار دارد، اظهار داشت: میزان بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان ها نیز کاهش یافته و به زیر یکهزار نفر رسیده است.

عقدک گفت: با توجه به کاهش آمار افراد بستری و مراجعه بیماران، بیمارستان های استان هم اکنون در وضعیت خوبی بسر می برند.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که با همت مردم و مسوولان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پوشش حداکثری واکسیناسیون، این روند نزولی آمار کرونا ادامه یابد.

وی یکی از شاخص های مهم در آمار کرونا را نسبت ترخیص بیماران به بستری های جدید روزانه اعلام و اضافه کرد: در یک ماه اخیر،  تعداد ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان نسبت به بستری های جدید روزانه بیشتر شده است که همین امر به کاهش میزان کل بستری منجر می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید چهار کار اصلی را انجام داد که شامل واکسیناسیون، فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمع و مکان های شلوغ، استفاده از ماسک بویژه ۲ عدد در اماکن پرخطر و شست و شوی مداوم دست هاست.

عقدک در باره اثربخشی واکسن کرونا تصریح کرد: هیچگاه نمی‌توان ادعا کرد که تزریق واکسن کرونا از هر نوعی، به ایمن سازی کامل در برابر بیماری کووید-۱۹ منجر می شود اما این موضوع را با قاطعیت می توان گفت که تا حد زیادی از ابتلا به آن بویژه از نوع حاد و شدید جلوگیری می کند و میزان بستری بیماران بدحال و مرگ و میر را کاهش می دهد.

وی در باره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان  نیز خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۷۴ درصد از جمعیت بالای ۱۲سال استان یک نوبت و ۵۷ درصد ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این شاخص در میان نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال به ترتیب ۶۷ و ۴۰ درصد است.

به گزارش ایرنا ،  بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه گیری بیماری کووید-۱۹ از ۲۲ آبان جاری، شهرستان های برخوار و خور و بیابانک در استان اصفهان در وضعیت آبی (کم خطر)، شهرستان های کاشان، اردستان، شهرضا و مبارکه در وضعیت نارنجی(پرخطر) و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

نظر شما