شناسهٔ خبر: 50749229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بایدن: نفت کافی برای کاهش میزان خرید از ایران وجود دارد

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که منابع نفتی به میزانی که نیاز خرید نفت از ایران را تامین کند، وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یادداشتی به وزارت امور خارجه آمریکا گفت که منابع نفتی به حد کفایت وجود دارد تا سایر کشور‌ها بتوانند میزان نفتی را که از ایران خریداری می‌کنند، کاهش دهند.

بایدن در این یادداشت گفت: مطابق با تصمیمات قبلی و اطلاعات موجود، عرضه کافی نفت و فرآورده‌های نفتی از کشور‌هایی غیر از ایران وجود دارد تا امکان کاهش قابل توجه حجم نفت و فرآورده‌های نفتی خریداری شده از ایران توسط موسسات مالی خارجی یا از طریق آن‌ها فراهم شود.

این بیانیه بایدن پیش از دیدار مجازی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در روز دوشنبه، بیان می‌شود. انتظار می‌رود این دیدار گسترده‌ترین دیدار مقامات دو کشور از زمان روی کار آمدن بایدن باشد.

دولت بایدن در حال حاضر و در آستانه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ قصد اجرای این تحریم‌ها را ندارد. با این حال، کاخ سفید موظف است هر شش ماه یکبار تأیید کند که عرضه نفت کافی در سطح جهان برای حفظ تحریم‌های اعمال شده علیه ایران –تحریم‌های وضع شده در سال ۲۰۱۲ در دولت باراک اوباما- وجود دارد.

چین با میانگین خرید بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز در سه ماه گذشته بزرگترین خریدار نفت ایران است. خرید نفت خام چین از ایران با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران به قوت خود باقی است. این تحریم‌ها به واشنگتن اجازه می‌دهد تا کسانی را که آن‌ها را نقض می‌کنند از همکاری اقتصادی با آمریکا منع کند. با این حال، خرید نفت از سوی پکن به طور چشمگیری در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما