شناسهٔ خبر: 5074565 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدير سازمان تيم هاي ملي تکواندو: اميدوارم بهترين سكو، از آن بازيكنان تيم ملي کشورمان شود

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / ورزشی 1394/02/21
تنها یک روز تا آغاز بزرگترین رویداد تکواندوی جهان در سال 2015 زمان باقی‌است. رقابتهایی که می تواند سکوی پرتابی برای تکواندوکاران هر کشور جهت رسیدن به سهمیه المپیک 2016 برزیل باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، تیم ملی تکواندوی مردان کشورمان با ترکیب کامل در 8 وزن بر روی شیاپ چانگ جهانی به رقابت می‌پردازد و محمد کاظمی، فرزان عاشورزاده، ابوالفضل یعقوبی، علیرضا نصرآزادانی، مسعود حجی‌زواره، مهدی خدابخشی، امید عمیدی و سجاد مردانی با هدایت بی‍ژن مقانلو (سرمربی)، مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی (مربی)؛ تکواندوکاران ایران در جام بیست و دوم خواهند بود.
تیمی که امید می رود بتواند عنوان قهرمانی ایران در مسابقات جهانی 2011 را تکرار کند.
این دوره از مسابقات تکواندو قهرمانی جهان، در روزهای 22 تا 28 اردیبهشت به میزبانی quotation mark چیلیابینسک quotation mark روسیه برگزار می‌شود و دارای گرید 12 برای رنکینگ المپیک است، به نفر اول 120 امتیاز، برای نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک تعلق خواهد گرفت.
غلامحسن ذوالقدری با 7 دوره حضور در مسابقات قهرمانی جهان بعنوان سرمربی و رییس سازمان تیم های ملی تیم اعزامی مردان به بیست و دومین دوره رقابتهای جهانی را ترکیبی از نیروی جوانی و تجربه می داند.
وی در باره محمد کاظمی ملی پوش تکواندو ایران گفت: اولین حضور در جهانی بزرگسالان را تجربه می‌کند. انگیزه بالایی دارد و با بهره‌برداری از قابلیت‌هایی که دارد، می‌تواند حضور موفقی در روسیه داشته باشد.
ذوالقدری درباره فرزان عاشورزاده دیگر ملی پوش کشورمان افزود: سال گذشته، درخشش بسیار خوبی داشت و فکر نمی‌کنم به کمتر از طلا بسنده کند. تمرینات سختی را پشت سر گذاشته و ما هم امید زیادی به او داریم.
ابوالفضل یعقوبی از نگاه ذوالقدری بازیکن بسیار خوش فکری است. تجربه اول خود در مسابقات جهانی را پشت سر می‌گذارد و اگر کمی هم دقت را چاشنی کارش قرار دهد و از توانایی‌هایش به خوبی استفاده کند، می‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد.
رییس سازمان تیم های ملی درباره علیرضا نصرآزادانی می گوید: دنیایی از تجربه است و همه تلاشش را برای بهترین نتیجه در مسابقات جهانی به کار بسته است. اما باتوجه به اینکه برای نخستین بار است در این وزن حضور دارد و وزن زیادی را کم کرده، کار سختی را پیش رو دارد.
مسعود حجی زواره از دیدگاه ذوالقدری به کمک اراده‌ای که دارد و قابلیت هایی که در این مدت بدست آورده، حریف سرسختی برای رقبایش خواهد بود.
رییس سازمان تیم های ملی درباره مهدی خدابخشی هم گفت: بازیکنی توانمند و شایسته، که مبارزات خوبی را در این مدت از خود به نمایش گذاشته است. او در این دوره نشان خواهد داد که در مکزیک 2013 نیز در یک حادثه و اتفاق مبارزه را واگذار کرد. انگیزه بسیار خوبی دارد و فکر نمی کنم به کمتر از مدال طلا بسنده کند.
ذوالقدری امید عمیدی را اینگونه معرفی می کند: سال‌ها پشت خط صاحب‌نام‌ها مانده بود اما در این دوره بار دیگر فرصت حضور در جهانی را بدست آورد. مطمئنم از این فرصت حداکثر استفاده را خواهد برد. او بازیکن توانمندی است و می ‌تواند عملکرد خوبی را داشته باشد.
اما رییس سازمان تیم های ملی سجاد مردانی را یکی از خوش‌تکنیک‌ترین تکواندوکاران سنگین وزن می داند.
وی می افزاید: سجاد، هم تجربه دارد و هم جوان است. اگر بتواند با روحیه‌ای مضاعف در شیاپ چانگ روسیه رقابت‌کند، می‌تواند مدال نقره دوره قبل خود را به طلا تبدیل کند.
غلامحسن ذوالقدری با اشاره به حساسیت این دوره از مسابقات گفت: مسابقات جهانی یک جشنواره سنگین‌ با حضور بی‌شمار ورزشکاران است. مهمترین فرق این دوره از مسابقات این است که این رقابتها یکسال قبل از المپیک برگزار می شود و دارای 120 امتیاز برای رنکینگ است. جایگاه هفدهم در این رقابتها 12 امتیاز برای بازیکنان دارد، یعنی دو امتیاز بیشتر از ده امتیاز قهرمانی در یک تورنمنت G1! به همین دلیل این دوره از مسابقات برای تک تک ورزشکاران اهمیت دارد و می‌تواند یک سکوی پرتاب برای رسیدن به سهمیه المپیک باشد.
رییس سازمان تیم های ملی تکواندو در خصوص تیم 8 نفره مردان افزود: این تیم حداکثر تلاش خود را برای حضور در مسابقات جهانی به کار بست. من از نزدیک شاهد زحمات و تمرینات طاقت فرسای کادرفنی و بازیکنان بوده‌ام. جامعه تکواندو از این تیم انتظار سکونشینی دارد و امیدوارم بهترین سکو، از آن این بازیکنان شود.

نظر شما